یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: با آموزش و خود مراقبتی می‌توان میلیاردها تومان صرف جویی کرد.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: با آموزش و خود مراقبتی می‌توان میلیاردها تومان صرف جویی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین عرفانی با اشاره به شعار جهانی سلامت با عنوان "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" بر عملکرد مبتنی بر دانش و مهارت و استقلال برای سلامت خود و نزدیکان تاکید کرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: با آموزش و باور خودمراقبتی در کشور می‌توان میلیاردها تومان صرفه‌جویی و در بخش‌های دیگر هزینه کرد.

دکتر عرفانی همچنین به پیشگیری از بروز سرطان‌ها با کمک تغذیه مناسب و غربالگری اشاره کرد و افزود: بیماری‌های مربوط به اعصاب و روان مانند افسردگی همچنین بیماری‌های قلبی عروقی طیف بعدی از بیماری‌ها هستند که در کشور شیوع بالا و نگران‌ کننده‌ای دارند که جامعه مولد و فعال را تهدید می‌کند.

دکتر عرفانی افزود: خودمراقبتی با نهادینه شدن از زمان تولد با مراقبت از خود و نزدیکان امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه‌جویی با اقتصاد مقاومتی گفت: می‌توان خودمراقبتی را به یک فرهنگ تبدیل و مردم را به این رفتار باورمند و به اقتصاد جهادی کشور کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha