یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 109193

رئیس انجمن درد و بیهوشی از تدوین اولین کتاب جامعه درد به زبان فارسی و در سطح بین المللی به همت اساتید این انجمن خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس انجمن درد و بیهوشی از تدوین اولین کتاب جامعه درد به زبان فارسی و در سطح بین المللی به همت اساتید این انجمن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر فرناد ایمانی، رئیس انجمن درد و بیهوشی افزود: تنوع نیازهای نظام سلامت در جامعه و در کنار آن پیشرفت فناوری در کل دنیا نیاز به روزآمد کردن را در این نظام بیش از پیش بیشتر کرده و این در حالی است که برای رسیدن به چنین مرحله‌ای به طور جدی نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک و جامع و کامل داریم.

وی در خصوص روز آمد نمودن برنامه‌های بهداشتی و درمانی در نظام سلامت کشورمان با اشاره به تدوین اولین کتاب جامعه درد به زبان فارسی و در سطح بین المللی تاکید کرد: در همین راستا، این انجمن توانست به همت اساتید برجسته و بنام دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیش از 32 رشته پزشکی و تخصص‌های مختلف در قالب 80 فصل و بیش از 600 صفحه چنین کتابی را تدوین کند که از امسال تمام همکاران در رشته‌های مختلف پزشکی می‌توانند نسخه‌های به روز آن را با مراجعه به سایت انجمن علمی درد و بیهوشی به طور آنلاین دریافت کنند.
رئیس انجمن درد و بیهوشی اذعان داشت: این کتاب در طول اسفند ماه گذشته به شدت مورد استقبال متخصصین رشته‌های پزشکی قرار گرفته که در آن همکاران با روش‌های نوین و به روز تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با درد و راهکار‌های نوین پیشگیری و رفع آن به طور کامل و مجزا آشنا شده و این در حالی است که طی چند ماه آینده نسخه دوم کتاب جامع درد با اطلاعات به روز دیگری تدوین خواهد شد.
اخذ مجوز برای اجرای سراسری 4 برنامه اساسی بهداشت و درمان

فرناد ایمانی ادامه داد: علاوه بر روزآمد نمودن برنامه‌های بهداشتی و درمانی بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت، در خصوص ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی-اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه به عنوان یکی از بندهای ابلاغی، انجمن درد و بیهوشی موفق به اخذ مجوز برپایی 4 برنامه اساسی در سطح ملی در این راستا شد.
وی با اشاره به مهمترین سر فصل‌های مجوز‌های اخذ شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برپایی کنفرانس‌های سراسری علمی در خصوص سرطان‌ها، کنترل درد آن‌ها پیشگیری و کنترل درد مبتلایان به بیماری‌های روماتولوژی، کنترل درد با روش‌های بیهوشی موضعی از مهمترین این عناوین است که با هماهنگی‌های صورت گرفته طی 3 هفته آینده و با همکاری تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی می‌شود.
فرناد ایمانی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این انجمن، آموزش فشرده به صورت دوره‌های ادواری با سر فصل ایمنی بیماران برای بالا بردن ضریب اطمینان در ارائه خدمات پزشکی و کاهش میزان درد و عوارض ناشی از آن در حین درمان است که بین پزشکان و پیرا پزشکان در سطح بین المللی گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی در سطوح مختلف پزشکی طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته در این زمینه به دلیل مختلف مشکلاتی داشتیم و هم اکنون انتظار می‌رود که با بازنگری مجدد به شیوه‌های آموزشی و هدف گزاری جدید مبتنی بر شواهد علمی و داشتن برنامه‌های کاربردی، کم و کاستی‌های بدنه‌ی بهداشت و درمان کشورمان رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha