دبیرعلمی جامعه جراحان ایران گفت: گسترش جاده‌های کشور و فاصله زیاد با مراکز بیمارستانی عامل مهمی در طولانی شدن رسیدگی و درمان مصدومان سوانح رانندگی است.

سلامت نیوز: دبیرعلمی جامعه جراحان ایران گفت: گسترش جاده‌های کشور و فاصله زیاد با مراکز بیمارستانی عامل مهمی در طولانی شدن رسیدگی و درمان مصدومان سوانح رانندگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  دکتر سیاوش صحت با اشاره به پژوهش‌های انجام شده توسط جامعه جراحان ایران گفت: این بررسی حاکیست، بین 1 تا 12 ساعت زمان صرف می‌شود که مصدوم به خدمات علمی و دقیق درمانی دسترسی پیدا کند. از این رو موضوع تله مدیسین (ارتباط پزشکی از راه دور) یکی از ابعاد محوری در سخنرانی‌های همایش امسال است. بدین ترتیب می‌توان اقدامات تخصصی و درمانی در راه (آمبولانس) بوسیله ماهواره به درمانگر ارائه کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بررسی عوارض و پیامدهای درمان بیماری‌ها بر اساس پرونده و داده‌های سازمان پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها، بخش دیگری از موضوعات کنگره امسال است که 20 تا 24 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

صحت گفت: بر اساس آمار سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان شایع‌ترین انواع سرطان در ایران است که در این کنگره به جنبه‌های نوآورانه در تشخیص و درمان آن توجه می‌شود.

دبیر علمی جامعه جراحان ایران با تاکید بر حضور بالغ بر 720 سخنران از 18 رشته مختلف پزشکی و جراحی و ارائه صدها مقاله، افزود: همچنین کارگاه‌های سونوگرافی برای جراحان، آشنایی با کاربردهای اجرایی تله مدیسین همچنین کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد با همکاری استادان و دانشگاه‌های بزرگ و معتبر علوم پزشکی کشور در طول پنج روز برگزاری کنگره، بر پا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تجربیات ربع قرن گذشته جامعه جراحان ایران و همراهی همکاران در تخصص‌ها، همچنین اطلاعات علمی مراکز درمانی و دانشگاهی کشور، امسال سعی کرده‌ایم که متنوع ترین برنامه‌های علمی - آموزشی را برگزار کنیم.

صحت با اشاره به مشکلات مدیریتی در بهداشت و درمان کشور و اهمیت سلامتی افزود: برگزاری میزگردهای پرسش و پاسخ با حضور جراحان با سابقه به همراه کنفرانس‌هایی پیرامون پیوند اعضاء، پرستاری، بیهوشی، رادیولوژی، رادیوتراپی، تعرفه‌های درمانی، رابطه پزشکی و بیمار، سرانه درمان، نقش پزشکان در جامعه، دیه و ... با محوریت آسیب‌شناسی بهداشت و درمان از دیگر ابعاد کنگره امسال است.

دبیر سی وهشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: طبق روال هر سال مراسم تجلیل از پیشکسوتان جراحی ایران و برترین شاخه‌های فعال در عرصه علمی و آموزشی به همراه معرفی فرآورده‌های پزشکی دارویی و جراحی با هدف شناخت فناوری‌های نوین و کاربردی برگزار خواهد شد.

 سی و هشتمین کنگره و سالانه جامعه جراحان ایران بیستم تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه 93 در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار خواهد شد و هم اکنون از طریق دفتر مرکزی و سایر دفاتر شاخه‌ای جامعه جراحان در شهرهای دیگر برای رشته‌های جراحی، بیهوشی و پرستاری، ثبت نام به عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha