یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

پرونده قتل مردی جوان که جانش را در نزاع از دست داد، در حالی در دادگاه کیفری ‌استان تهران رسیدگی شد که باوجود رضایت اولیای‌دم، متهمان علیه یکدیگر صحبت کردند.

سلامت نیوز: نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه 71 دادگاه کیفری ‌استان تهران گفت: متهمان این پرونده سه‌نفر به نام‌های مازیار، مهرداد و اصغر هستند که به‌خاطر طلب 30میلیون‌تومانی درگیر شدند و در این میان جوانی به نام عباس را به قتل رساندند. این قتل سال 88 اتفاق افتاد و به‌دلیل فراری‌بودن یکی از متهمان روند رسیدگی به پرونده طولانی شد.

با توجه به اینکه مادر مقتول در ابتدا درخواست صدور حکم قصاص و سپس رضایت خود را اعلام کرد درخواست دارم به اتهام هر سه‌متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم رسیدگی شود.
سپس مازیار، متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد. او گفت: اتهام قتل را قبول ندارم. من فقط یک ضربه به مقتول زدم که آن ضربه هم به کتف او برخورد کرد. روز حادثه اصغر به من گفت شخصی به نام علی که به او بدهکار بوده تصمیم گرفته بدهی را بدهد. او پیشنهاد داد با هم برویم و پول را بگیریم من هم قبول کردم و به اتفاق مهرداد به محل رفتیم. من در جریان نبودم که بین علی و اصغر درگیری خانوادگی هم وجود دارد. به محض اینکه وارد خیابان شدیم علی و دوستانش آمدند. عباس دوست علی بود. آنها به من حمله کردند، مهرداد هم به من چاقو داد و خودش هم قمه‌ای را که در ماشین بود برداشت.

من یک ضربه بیشتر به مقتول نزدم و بعد از آن هم از ترس فرار کردم. چندسالی در ترکیه و فرانسه و تایلند زندگی کردم اما وقتی شنیدم خانواده‌ام رضایت گرفته‌اند برگشتم. سپس مهرداد در جایگاه حاضر شد. او گفت همه ضربات را مازیار بر بدن عباس وارد کرد. او و سعید لابراتوار تولید شیشه داشتند و طلبی که از علی داشتند نیز به همین خاطر بود. هرچند طلب به نام اصغر بود اما پول برای هردو آنها بود. البته قبول دارم قمه داشتم اما فقط شیشه را شکستم و ضربات را مازیار وارد کرد. من بازداشت و مجبور شدم اعتراف کنم تا زودتر بتوانم رضایت بگیرم. بنابر این گزارش بعد از دفاعیات سومین متهم قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha