بر اساس بررسی های انجام شده به نظر می رسد با توجه به تغییر رژیم غذایی و استفاده بیش از حد از غذاهای آماده، میزان ابتلا افراد به بیماری های التهابی روده در کشورمان رو به افزایش است.

مصرف بیش از حد غذاهای آماده مساوی افزایش بیماری های التهابی روده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد رضا زالی رییس اولین کنگره سراسری بیماری های التهابی روده در ایران در نشست خبری كه به همین مناسبت برگزار شد ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به شیوع روبه افزایش بیماری های التهابی روده در کشور، بررسی علل و آموزش به منظور پیشگیری از بروز این بیماری ها به همه افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکترزالی با اشاره به اینکه این همایش در نظر دارد با رویکرد بررسی و ارائه بهترین راهکارهای کنترل این بیماری ها با کمترین عارضه و هزینه و بیشترین درصد موفقیت برگزار شود، ادامه داد: در این همایش به بررسی آخرین پیشرفت های دارویی، بررسی اپیدمیولوژی در استان های مختلف و ارزیابی پیشرفت های ژنتیکی در کشور پرداخته خواهد شد.همچنین درباره عوارض ناشی از سرطان های روده و راه های پیشگیری و کنترل بیماری نیز بحث و تبادل نظر می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری های التهابی روده با عوارض خارجی از جمله مشکلات پوستی، چشمی و درد مفاصل همراه است لذا در این کنگره به چگونگی پیشگیری از ابتلا به این عوارض نیز پرداخته خواهد شد.

وی در خصوص علایم این بیماری گفت: این بیماری غالبا با نفخ، اسهال و اسهال خونی و در برخی موارد یبوست، تب، دل درد و دل پیچه مکرر و کاهش وزن همراه است که درصورت اهمیت ندادن به این عوارض، این مسئله باعث مزمن شدن بیماری می شود.از سوی دیگر مزمن شدن بیماری،موجب ایجاد مشکلات دیگری از جمله پوکی استخوان در بیمار می شود.

دکترمحمد علیزاده دبیرعلمی این کنگره در ادامه این جلسه گفت: این کنگره طی دو روز 28 و 29 بهمن ماه در تالار امام خمینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود و در جریان برگزاری آن 30 مقاله علمی به شکل پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی با معرفی مرکز تحقیقات گوارش و کبد این دانشگاه به عنوان یکی از قطب های علمی کشور ادامه داد: با طراحی سایتی به آدرس اینترنتی www.IBD.ir ضمن برقراری ارتباط بین بیماران و اطلاع از تجربیات هم، به سوالات بیماران نیز پاسخ داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha