عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه:دولت 800 میلیارد تومان به منظور بیمه همگانی در سال 93 اختصاص داده است درباره تجمیع بیمه های درمانی در سال 93 گفت: طبق قانون می بایست تجمیع و یکسان سازی بیمه های درمانی در کشور انجام شود اما در حال حاضر ما از برنامه عقب هستیم.

جزئیات تجمیع بیمه‌های درمانی در سال 93/ برگزاری جلسه با وزیر بهداشت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه:دولت 800 میلیارد تومان به منظور بیمه همگانی در سال 93 اختصاص داده است درباره تجمیع بیمه های درمانی در سال 93 گفت: طبق قانون می بایست تجمیع و یکسان سازی بیمه های درمانی در کشور انجام شود اما در حال حاضر ما از برنامه عقب هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رسول خضری درباره نظر کمیسیون بهداشت مجلس برای تجمیع بیمه های درمانی در سال 93 اظهار داشت: طبق قانون می بایست تجمیع و یکسان سازی بیمه های درمانی در کشور انجام شود اما در حال حاضر ما از برنامه عقب هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پوشش بیمه همگانی و کارآمد است و تجمیع بیمه ها در اینجا مطرح است از طرفی بیمه پایه را داریم که کارایی لازم را ندارد و نمی توان بدون پوشش بیمه ای بود. تجمیع بیمه ها برای یکپارچگی ارائه خدمات درمانی ضروری است چرا که تنوع در بیمه ها موجب اجرایی نشدن عدالت در میان مردم می شود.
وی با بیان اینکه دولت 800 میلیارد تومان به منظور بیمه همگانی در سال 93 اختصاص داده است، افزود: مهم ‌ترین مبحث حوزه سلامت، اجرای بیمه همگانی برای ‌آحاد کشور است به طوری که بالای ۱۰ تا ۱۳ میلیون تن در کشور هیچ بیمه‌ ای ندارند. بنابراین بر اساس بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، تکلیف شده تا همه افراد تحت پوشش همگانی قرار بگیرند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه وضعیت حوزه سلامت در ماه ‌های آینده بهتر خواهد شد، ادامه داد: منابع حوزه سلامت باید در مسیر پیشگیری سرمایه گذاری شود، هر چقدر هم که منابع در اختیار باشد و پول خرج کنیم نمی توان در حوزه سلامت سرمایه گذاری کرد و در این مسیر دچار ضعف و چالش می شویم.
خضری با اشاره به تزریق اعتبار ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در بخش سلامت خاطرنشان کرد: پیش از این در مرحله اول هدفمندی یارانه ها قرار بود تا بخشی از درآمد حاصل از این برنامه به بخش بهداشت و درمان تعلق بگیرد اما تا کنون ریالی به حوزه سلامت پرداخت نشد و قانون عملیاتی نشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین از برگزاری جلسه ای با وزیر بهداشت و مسئولان این وزارتخانه در طی هفته جاری خبر داد و گفت: این جلسه به منظور ابلاغ سیاست های نظام سلامت است که توسط رهبر انقلاب ابلاغ شده است تا بتوانیم این سیاست ها را به نحو مطلوبی انجام دهیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که وعده دولت برای تزریق اعتبار ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت تحقق پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha