یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 109216

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و توجه ویژه دولت به نظام سلامت کشور را نقطه عطفی خواند که امسال به عنوان بهار سلامت برای ایرانیان در نظر گرفته شود.

سلامت نیوز: مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و توجه ویژه دولت به نظام سلامت کشور را نقطه عطفی خواند که امسال به عنوان بهار سلامت برای ایرانیان در نظر گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس زارع‌نژاد در نشست خبری هفته سلامت به دلایل تغییرات ایجاد شده در زمان برگزاری هفته سلامت در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته هفته سلامت از هجدهم فروردین ماه و همزمان با روز جهانی بهداشت آغاز می‌شد اما در سال جاری به دلایل مختلف هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی مقارن شدن هفته سلامت با اتمام تعطیلات نوروزی و به مشکل برخوردن برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری هفته سلامت، درخواست دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تغییر زمان برگزاری این هفته و همچنین همزمان شدن ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی با دهه آخر ماه فروردین را از جمله دلایل تغییر زمان برگزاری هفته سلامت عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره ادامه داد: پس از پایان ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، این برنامه عملا وارد فاز اجرا می‌شود و از آنجا که دولت در حوزه سلامت و از محل هدفمندی یارانه‌ها تعهداتی دارد، بنا بر آن شد که اول تا هفتم اردیبهشت ماه را به عنوان هفته سلامت در نظر بگیریم تا فرصت مناسبی باشد برای نگاه تبیینی به بسته‌های تدوین شده وزارت بهداشت جهت هزینه‌کرد درآمد ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها.

زارع‌نژاد به شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی بهداشت در سال جاری اشاره کرد و گفت: شعار سازمان جهانی بهداشت، تهدید جدی کشور ما تلقی نمی‌شد. بر این اساس شعار «یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» برای امسال در نظر گرفته شد. در برگزاری هفته سلامت مهم‌ترین هدفی که دنبال می‌کنیم، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است تا به این ترتیب بتوانیم ارتقای سلامت جامعه را از طریق اصلاح روش‌های زندگی داشته باشیم.

وی لزوم توجه مردم به همکاری و مشارکت در برنامه‌های نظام سلامت را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی دیگر از اهدافی که در برگزاری هفته سلامت دنبال می‌کنیم، جلب مشارکت مردم در برنامه‌های نظام سلامت است، چرا که بدون حضور مردم، برنامه‌های نظام سلامت موفقیت‌آمیز نخواهد بود. همچنین حمایت تمام ارکان حاکمیت از نظام سلامت نیز از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود که البته خوشبختانه امروز این اتفاق در کشور افتاده است و سلامت به عنوان اولویت اول تا سوم در کشور مطرح شده است. امیدواریم این مسئله استمرار داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت جلب همکاری‌های بین بخشی را از دیگر اهدافی دانست که در هفته سلامت دنبال می‌شود و افزود: فلسفه تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز همین است که مجموعه‌های مختلف تاثیرگذار در سلامت مردم در کنار یکدیگر قرار گیرند، چرا که سهم وزارت بهداشت در تامین سلامتی، تنها 25 درصد است و 75 درصد مابقی به دیگر دستگاه‌های تاثیرگذار در امر سلامت مربوط می‌شود.

زارع‌نژاد در پایان روزشمار هفته سلامت و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته را اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha