مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از تدوین رهنمودهای غذایی ایرانیان و ذائقه‌سازی در مهدکودک‌ها خبر داد و گفت:‌ روند هشدار دهنده بیماری‌های غیرواگیر را به دلیل مصرف نمک، قند و روغن در جامعه شاهد هستیم.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از تدوین رهنمودهای غذایی ایرانیان و ذائقه‌سازی در مهدکودک‌ها خبر داد و گفت:‌ روند هشدار دهنده بیماری‌های غیرواگیر را به دلیل مصرف نمک، قند و روغن در جامعه شاهد هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، زهرا عبداللهی در نشست خبری هفته سلامت، گفت:‌ رعایت تغذیه صحیح و درست از روش‌های خود مراقبتی سلامت است و اگر الگوی تغذیه مردم اصلاح شود و با اصول تغذیه‌ای صحیح آشنا شوند، سلامتشان ارتقاء می‌یابد.

وی ادامه داد:‌ با تغذیه سالم می‌توان 50 درصد از بیماری‌های قلبی و 30 درصد از ابتلا به سرطان‌ها را پیشگیری کرد، این درحالی است که الگوی تغذیه سالم تغییر کرده و اضافه وزن و بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها شایع شده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: از سوی دیگر مصرف نمک، قند و چربی بیش از میزان توصیه‌ شده است و مواد مفید مانند سبزی، لبنی و میوه کمتر مصرف می‌شود.

عبداللهی افزود: به دلیل مصرف بالای نمک، ‌قند و روغن‌ها روند هشدار‌دهنده بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه را شاهد هستیم.

وی بر ایجاد فرهنگ تغذیه مناسب از دوران کودکی و از مهدکودک‌ها تأکید کرد و گفت: ‌باید ذائقه‌سازی و ایجاد تغذیه درست را از کودکی ایجاد کنیم، تا با الگوی صحیح بتوانند از خود مراقبت کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از تدوین و توزیع بسته‌های آموزشی اصول تغذیه صحیح در هفته سلامت خبر داد و گفت: همچنین با هدف فرهنگ‌سازی تغذیه سالم و ارزیابی الگوی غذایی، سایت آموزش همگانی راه‌اندازی شده و رهنمودهای غذایی ایرانیان تهیه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha