نتایج تحقیقات روانشناسان آمریکایی نشان می دهد که رنج بردن در سکوت نسبت به افشای دردهای شخصی نتایج روحی بهتری در برخواهد داشت.

 باور عموم مردم دنیا این است که صحبت کردن درباره دردهای و رنجهای شخصی و آسیبهای روحی در حضور دیگران شامل افراد خانواده، دوستان و مشاوران روانشناسی می تواند بار این آسیبها را کاهش دهد و به فرد کمک کند که راحتتر بر شرایط روحی نامناسب خود غلبه کند.

این درحالی است که نتایج تحقیقات تیم "مارک سیری" روانشناس دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که نگه داشتن دردها و رنجهای روحی نتایج بهتری نسبت به افشای آنها دارد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، این محققان که نتایج یافته های خود را در مجله Journal of consulting and clinical psychology منتشر کرده اند با تحقیق بر روی افرادی که قربانی که یک حادثه منفی شده اند نشان دادند که هیچ چیز بدی در رنج کشیدن در سکوت وجود ندارد.

به گفته این روانشناسان، افراد بسیاری وجود دارند که آسیبهای روحی خود را در یک بطری به صورت سربسته نگه می دارند و از نظر روحی و جسمی سالم تر از افرادی هستند که دچار آسیب روحی مشابهی شده اند و عادت دارند که مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارند.

به گزارش مهر ، این محققان با بررسی آمریکاییهایی که از حادثه 11 سپتامبر 2001 دچار آسیبهای روحی شده بودند و همچنین دانشجویانی که تحت فشارهای روحی پس از حادثه دانشگاه ویرجینیا تک قرار داشتند کشف کردند افرادی که در خصوص این موضوعات با کسی حرف نزده اند راحتتر با این حوادث کنار آمده اند.

ژاپنیها و انگلیسیها از جمله مردمی هستند که در فرهنگشان "رنج کشیدن در سکوت" وجود دارد و پنهان کردن دردها برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری انگلیسیها ضرب المثلی دارند که می گوید: "هرگز اعتراض نکن و هرگز توضیح نده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha