مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های قلبی به مدت ۱۶ ساعت برای کارمندان این وزارتخانه خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های قلبی به مدت ۱۶ ساعت برای کارمندان این وزارتخانه خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، چینیان در نشست خبری هفته سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: به مقوله سلامت نگاه فرهنگی داریم و پیرامون سیاست‌های نظام سلامت موضوع پیشگیری در اولویت قرار دارد و باید در نوجوانان و جوانان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ‌12 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز و یک میلیون کارمند در وزارت آموزش و پرورش حضور دارند بنابراین برای ایجاد فرهنگ سلامت می‌توانیم از این مخاطبان استفاده کنیم.

چینیان با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت «یک عمر سلامت با خودمراقبتی» گفت:‌ اگر تمام دستگاه‌های متولی نگاه ویژه‌ای را به این برنامه‌ها داشته باشند، شاهد جامعه‌ای با نشاط خواهیم بود.

وی برنامه‌های هفته سلامت را در وزارت آموزش و پرورش، توانمندسازی نوجوانان و جوانان اعلام کرد و گفت:‌ اجرای مسابقات بهداشتی و فرهنگی استفاده از ظرفیت شبکه‌های استانی صدا و سیما، تهیه بسته‌های سلامت، جلب مشارکت استانی و مسابقه ویژه سلامت برای دختران متوسطه اول از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ همچنین دولت ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های قلبی به مدت 16 ساعت برای کارمندان اداری وزارتخانه تهیه شده تا به صورت مجازی در هفته سلامت شرکت کنند.

وی افزود: همچنین مسابقه پیام ریاست جمهوری که پوستر آن از سوی وزارت بهداشت تهیه شده به تمام مدارس کشور توزیع شده و به عنوان اولین برنامه فرهنگی در دولت جدید مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha