یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

معاون سلامت شهرداری تهران برنامه‌های شهرداری تهران برای هفته سلامت را تشریح کرد.

سلامت نیوز: معاون سلامت شهرداری تهران برنامه‌های شهرداری تهران برای هفته سلامت را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهدی امیری در نشست خبری هفته سلامت که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، در تشریح برنامه‌های سلامت در شهرداری تهران، گفت: بحث خود مراقبتی چیزی جز فرهنگسازی نیست چرا که 75 درصد عوامل موثر بر سلامت، به عوامل فرهنگی و اجتماعی مربوط می‌شود که بی‌تردید این چنین مباحثی نیازمند فرهنگسازی عمومی در جامعه است.

وی افزود: سال‌های سال است که شهرداری تهران از طریق مجموعه‌های ذیربط، به بحث خود مراقبتی پرداخته است. بعد سلامت در شهر تهران مورد توجه ویژه قرار گرفته و حتی کمیسیون تخصصی به این منظور در شورای شهر تهران تشکیل شده است.

معاون سلامت شهرداری تهران ادامه داد: در تمام مناطق 22 گانه شهر تهران، 22 دهکده یا پایگاه ویژه سلامت داریم. این دهکده‌ها در پارک‌ها و اماکن عمومی نظیر پارک لاله، پارک ملت، برج میلاد، فرهنگسرای خاوران و ... غرفه‌های مختلفی را جهت ارائه خدمات سلامت دارند. پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته که 2000 کلاس سلامت با موضوع «روزشمار هفته سلامت» در سطح 374 محله شهر تهران طی هفته‌ سلامت برگزار شود. حدود 450 ایستگاه فرعی سلامت نیز در خانه‌های سلامت، مساجد، پارک‌ها و ... برگزار خواهد شد. 250 تور سلامت نیز در نظر گرفته شده است که این تورها تفریحی صرف نیست و به بحث آموزش نیز می‌پردازند.

امیری، برگزاری حدود 200 جشنواره محلی ورزش و غذا، عیادت از معلولان و سالمندان، توزیع اقلام آموزشی، برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی در شهر تهران در اطراف دریاچه شهدای خلیج‌فارس با حضور وزیر بهداشت و دیگر مدیران ارشد در روز جمعه هفته آینده، برگزاری پایگاه‌های سلامت در میادین میوه و تره‌بار، پخت و ارائه "کیک سالم" 10 طبقه در برج میلاد و ... را از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران برای هفته سلامت عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha