سلامت نیوز: نمایندگان مجلس یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و مقابله با کاهش رشد جمعیت کشور را به تصویب رساندند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 24 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و مقابله با کاهش رشد جمعیت کشور با 131 رأی موافق، 43 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

شایان ذکر است که دوفوریت این طرح با 124 رأی موافق، 58 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع به تصویب نرسید.

محمدعلی شهریاری در تشریح طرح مذکور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اقتدار کشورها جمعیت آنها است، گفت: براساس مطالعات انجام شده و سرشماری نفوس و مسکن در سال 1390 میزان باروری در کشور به کمتر از 2 فرزند کاهش یافته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح افزایش نرخ باروری به امضای 82 نفر از نمایندگان صحن مجلس رسیده است، افزود: بیش از 20 درصد جمعیت خانواده‌های کشورمان تک‌فرزند هستند، ضمن اینکه با ادامه این روند در دهه‌های آتی فرزندان ما از داشتن عمو، خاله، عمه و دایی محروم خواهند شد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت در سال‌های 1415 تا 1420 به صفر خواهد رسید و پس از آن منفی می‌شود، ادامه داد: در جوامع غربی و ژاپن نیز نگرانی از سالمند شدن جامعه وجود دارد و به همین دلیل به مهاجرپذیری روی آورده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر باز بودن پنجره جمعیتی کشور از سال 1385 و بسته شدن آن در سال 1425 گفت: باید از این فرصت طلایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امکانات کشور گنجایش پذیرایی 300 میلیون نفر جمعیت را دارد، تصریح کرد: مشکلات فعلی به دلیل سوءمدیریت است که نمی‌توانیم از امکانات به درستی استفاده و مشکلات جوانان را حل کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سن ازدواج به بالای 25 سال رسیده است، تاکید کرد: آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب از افزایش جمعیت است، جمعیت سالم و پویا است تا بتواند به اهداف اسلام و انقلاب دست یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha