معاون ارتقای سلامت شهرداری تهران برنامه‌های شهرداری را در هفته سلامت تشریح کرد و گفت: برپایی جشنواره 500 سفره غذای سالم به همراه رونمایی از کیک سالم 10 طبقه که از مواد لبنی و میوه تهیه شده در برج میلاد از برنامه‌های این هفته است.

سلامت نیوز: معاون ارتقای سلامت شهرداری تهران برنامه‌های شهرداری را در هفته سلامت تشریح کرد و گفت: برپایی جشنواره 500 سفره غذای سالم به همراه رونمایی از کیک سالم 10 طبقه که از مواد لبنی و میوه تهیه شده در برج میلاد از برنامه‌های این هفته است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی امیری در نشست خبری هفته سلامت که در وزارت بهداشت تشکیل شد گفت: وزارت بهداشت فقط 25 درصد سلامت را تأمین می‌کند و 75 درصد دیگر متأثر از عوامل فرهنگی و اجتماعی است بنابراین در حوزه سلامت نیاز به فرهنگ‌سازی وجود دارد.

وی ادامه داد: در هفته سلامت در تمام مناطق 22 گانه شهر تهران، 22 دهکده سلامت و پایگاه در هر منطقه راه‌اندازی می‌شود و 30 غرفه در هر پایگاه به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

امیری گفت: 2 هزار کلاس سلامت همزمان با روزشمار هفته سلامت در سطح خانه‌های سلامت، 374 محله تهران نیز به این منظور بسیج شدند تا خدمات سلامت را  ارائه دهند.

وی گفت: 450 ایستگاه فرعی سلامت در مساجد و پارک‌ها به انجام آزمایش قند و فشار خون، مشاوره‌های روانشناسی، مسابقات و ... می‌پردازند.

معاون ارتقای سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی 250 تور سلامت به همراه آموزش خود مراقبتی خبر داد و گفت: 200 جشنواره محلی با موضوعات غذا و ورزش در سطح شهر برپا می‌شود.

امیری گفت: همچنین جشنواره 500 سفره غذای سالم در برج میلاد برپا خواهد شد و  عیادت از سالمندان و معلولان به همراه 160 نمایش با عنوان سلامت در اماکن عمومی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: در روز جمعه 5 اردیبهشت 5 هزار نفر از شهروندان به همراه وزیر بهداشت و مدیران ارشد شهرداری در پیاده‌روی شرکت خواهند کرد.

امیری همچنین گفت: ایستگاه سلامت در 20 نقطه از میادین میوه و تره‌بار با کمک نیروهای هلال‌احمر برپا خواهد شد و 50 متخصص در منطقه 18 تهران به ویزیت رایگان خواهند پرداخت.

وی افزود: کیک سالم 10 طبقه در برج میلاد ساخته خواهد شد تا هیچ گونه مواد افزودنی در آن استفاده نشده است این کیک از مواد لبنی و میوه تهیه شده است.

جوانان هلال‌احمر سفیران خودمراقبتی می‌شوند 

در ادامه این نشست، رحمتی مدیر روابط عمومی سازمان هلال‌احمر کشور گفت: خود امدادی در این سازمان محور قرار گرفته است و در حال حاضر 20 میلیون جوان به صورت عضو داوطلب داریم که ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی است.

وی گفت: به همین منظور تفاهمنامه‌ای میان سازمان جوانان هلال‌احمر و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت منعقد شده تا 2 میلیون جوان عضو سازمان سفیران خود مراقبتی سلامت شوند.

رحمتی گفت: با همکاری شهرداری تهران علاوه بر راه‌اندازی پایگاه‌های غربالگری در میادین میوه و تره‌بار آموزش‌های خود مراقبتی نیز ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha