بسیج جامعه پزشکی سالهای متمادی است که در حوزه سلامت حرکت های جهادی می کند و امسال باتوجه به تحقق شعار سال - یک عمر سلامت با خود مراقبتی- در این حوزه برنامه هایی را ابلاغ می کند .

سلامت نیوزقائد امینی گفت: بسیج جامعه پزشکی سالهای متمادی است که در حوزه سلامت حرکت های جهادی می کند و امسال باتوجه به تحقق شعار سال - یک عمر سلامت با خود مراقبتی- در این حوزه برنامه هایی را ابلاغ می کند .

به گزارش سلامت نیوز، روح الله قائد امینی معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفتگویی با خبرنگار حوزه سلامت این سازمان تصریح کرد: سال 1393 سالی است که با توجه به نظر سازمان جهانی بهداشت در حوزه خود مراقبتی توجه ویژه ای شده است و شعار سال "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" تعیین شده است.

وی گفت: در واقع خود مراقبتی یک عامل موثر در "ارتقای سطح سلامت و کاهش هزینه ها" در بخش های مختلف درمانی به ویژه در کشورهای در حال توسعه مانند ایران است. لذا بسیج جامعه پزشکی نیز برنامه های خود را به مناسبت این هفته و با توجه به شعار سال اعلام داشته است که از این قرار می باشد:

1 - ارائه ویزیت رایگان در محل برگزاری نمازجمعه در سراسر کشور در قالب برپایی چادرهای سلامت در مورخ 5/2/1393

2 - ارائه ویزیت رایگان و آموزش مهارت های خودمراقبتی درخصوص سلامت فردی و اجتماعی برای خانواده معظم شهدا در هر محله در سراسر کشور

3 -  ارائه ویزیت رایگان در مطب چشم پزشکان بسیجی سراسر کشور

4 - ارائه سخنرانی آموزشی درخصوص فوائد خود مراقبتی و تاثیر آن در ارتقاء سطح سلامت فردی و اجتماعی در جامعه به خصوص در مساجد سراسر کشور

5 صعود پزشکان و پیرایزشکان به یکی از قلل مرتفع در استان مربوطه

قائد امینی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی سالهای متمادی است که در حوزه سلامت حرکت های جهادی مبتنی بر تحقق شعار سال در این حوزه را انجام می دهد.

معاون امداد و درمان سازمان خبر از استقرار ۲ پایگاه از پزشکان بسیجی با همکاری وزارت بهداشت که ارائه خدمات دندانپزشکی در مصلی تهران خواهند کرد، داد و گفت: در شهر تهران تکلیف خاصی را برعهده بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ قرار داده ایم که در محل برگزاری نماز جمعه در مصلی علاوه بر برپایی ایستگاه های سلامت و ارائه خدمات، نسبت به ارائه آموزش های خود مراقبتی از طریق توزیع و انتشار بروشور و پیام های بهداشتی اقدام خواهد شد. همچنین با همکاری وزارت بهداشت نسبت به ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با معرفی مطب هایی که ویزیت رایگان خواهند داشت گفت: به یاری خدا ما در تهران بزرگ اسامی تعدادی از این مطب ها را بر روی سایت بسیج جامعه پزشکی قرار خواهیم داد اما در شهرستان ها نیز معمولا مردم پزشکان بسیجی را می شناسند و می دانند که چه پزشکانی در این طرح شرکت دارند علاوه بر این شبکه های استانی نیز به صورت زیرنویس به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد.

قائد امینی در پایان با بیان اینکه اعتقاد ما در این راستا، خود مراقبتی و توسعه آن است، تصریح کرد: تکیه ما بر تبیین شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و مطالبه اقتضائات شعار سال در حوزه سلامت از سوی متولیان این حوزه می باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha