یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 109242

این شرکت مدعی شد در سال 2009 با شیوع این بیماری در کشور بیریتانیا مسئولان اقدام به خرید و انبار کردن این دارو کرده‌اند که عملا دارو مفید نبوده و فقط کمی در کاهش علائم کمک کرده است.

سلامت نیوز: این شرکت مدعی شد در سال 2009 با شیوع این بیماری در کشور بیریتانیا مسئولان اقدام به خرید و انبار کردن این دارو کرده‌اند که عملا دارو مفید نبوده و فقط کمی در کاهش علائم کمک کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک شرکت دارویی با بررسی چندین مورد از بیمارانی که داروی تامی فلو مصرف کردند و نحوه‌ی بهبودی آنها پی برد که این دارو عملا هیچ تاثیر بر آنفولانزا نداشته است.

 

این شرکت مدعی شد در سال 2009 با شیوع این بیماری در کشور بیریتانیا مسئولان اقدام به خرید و انبار کردن این دارو کرده که عملا داروی مفید نبوده و فقط کمی در کاهش علائم کمک کرده است.
داروی ضد ویروس تامی فلو در انگلستان از سال 2006 ذخیره شده است و این دارو به طور گسترده‌ای در ویروس "آنفلوانزای خوکی" در سال 2009 تجویز شد. 
 
محققان به این نتیجه رسیدند که دارو تامی فلو تداوم علائم آنفلوآنزا از هفت روز به 6.3 روز در بزرگسالان و در کودکان به 5.8 روز کاهش می‌دهد اما دارویی مانند پاراستامول می‌تواند به طور مشابهی اثری داشته باشد.
 
شرکت داروسازی روشه که سازنده داروی تامی فلو هستند گفت: ما با نتیجه‌گیری کلی مخالف هستیم و این گزارشات با آنچه که عملا در تحقیقات ما حاصل شده متناقض می‌باشد. 
اما در انتهای گزارش متخصصان خاطرنشان کردند که تاکنون هیچ داروی قطعی برای درمان آنفلوانزا یافت نشده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha