یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 109243

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران گفت: مرگ و میر نارسایی قلبی پیشرفته از سرطان بیشتر است.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران گفت: مرگ و میر نارسایی قلبی پیشرفته از سرطان بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بابک شریف کاشانی در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران گفت: نارسایی قلب ناشی از تمام بیماری‌ها است و اگر عامل اول مرگ و میر نباشد حتما عامل دوم است.

وی افزود: اگر پیشگیری و درمان اولیه را انجام ندهیم با تعداد زیاد بیماران روبرو می‌شویم. مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی پیشرفته از سرطان بیشتر است.

مسئول پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اکثر تجهیزات اولیه درمان‌های قلبی را داریم. یکی دو وسیله در زمینه قلب‌های مصنوعی هستند که تکنولوژی پیشرفته دارند و کشورهایی که صاحب این تکنولوژی هستند در زمان تحریم‌ها به دلیل ترس از اینکه مورد تحریم آمریکا قرار بگیرند این وسایل را در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

وی افزود: از دوره دوم این کنگره‌ها توانستیم با انجمن نارسایی قلب جهانی ارتباط برقرار کنیم که اتفاقا یکی از شرکت‌کننده‌های اصلی ما در کنگره است. در حال حاضر انجمن قلب ترکیه نیز یکی دیگر از شرکت‌کننده‌های ما در چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران است. همچنین میهمانانی از ایتالیا، انگلستان و آلمان نیز خواهیم داشت.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران اظهار داشت: برنامه‌ریزی کنگره را از کنگره قبلی آغاز کردیم. در کنگره پیشین آئورت را محور اصلی در نظر گرفتیم و در این کنگره دریچه میترال را مد‌نظر قرار خواهیم داد.

وی افزود: حدود 7 مرکز پیوند قلب در کشور داریم که یکی از آنها دانشگاه شهید بهشتی است که در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود. سال گذشته 20 پیوند در این مرکز انجام شد و حدود 70 پیوند قلب در کل ایران انجام داده‌ایم. هنوز زیر 1000 پیوند هستیم.

مسئول پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری گفت: وسایل کمکی قلب یک سری پمپ هستند که یکی دو قلم آن را داریم اینها جایگزین قلب می‌شوند و فرد برای چند سال کارایی دارد. در حال حاضر یکی از شرکت‌های سازنده این وسایل اظهار تمایل کرده که این تجهیزات را به ما بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha