یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 109244

آلودگی منابع آب آشامیدنی در شهر «لانژو» چین به ماده سمی و سرطان زای «بنزن» سبب وحشت مردم این شهر و هجوم به فروشگاه‌ها برای خرید آب‌ بسته بندی شد.

سلامت نیوز: آلودگی منابع آب آشامیدنی در شهر «لانژو» چین به ماده سمی و سرطان زای «بنزن» سبب وحشت مردم این شهر و هجوم به فروشگاه‌ها برای خرید آب‌ بسته بندی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مقامات شهر «لانژو» میزان آلودگی بنزن در آب آشامیدنی شهر را 20 برابر بیشتر از استاندارد ملی چین گزارش کردند. آلودگی منابع آب باعث شد تا منابع آب شرب یک ناحیه تعطیل شود و مقامات بهداشتی این منطقه به مردم هشدار دادند طی 24 ساعت آینده از آب لوله کشی استفاده نکنند. منابع محلی در شهر لانژو اعلام کردند که این منبع آب آلوده موقتا تعطیل شده و کارشناسان با کمک «کربن فعال» در حال جذب بنزن موجود در داخل آب آن هستند. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد دفع مواد سمی صنعتی آلوده به بنزن به داخل یکی از کانال‌هایی که آب این تصفیه خانه را تامین می‌کند، سبب آلودگی آبی شده است.

 مقامات بهداشتی شهر لانژو اعلام کردند: میزان آلودگی بنزن در آب این تصفیه خانه 200 میکروگرم در هر لیتر ثبت شده که این رقم 20 برابر حد مجاز ملی این کشور یعنی 10 میکروگرم در هر لیتر است. شهر لانژو با داشتن 3.6 میلیون نفر جمعیت در استان «گانسو» واقع در شمال غربی چین قرار دارد و یکی از مراکز بسیار آلوده چین محسوب می‌شود.

به دنبال اعلام آلودگی در آب آشامیدنی «لانژو»، فروشگاه‌های این شهر شاهد صف‌های طویل مردم بود که برای خرید آب‌های بسته بندی و هر نوع نوشیدنی دیگر نظیر شیر، نوشابه و آبمیوه بهداشتی به این فروشگاه‌ها هجوم آورده بودند. برخی تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از خالی شدن قفسه‌ها از آب‌های بسته بندی شده است. در ماه مارس نیز شهروندان این شهر از انتشار بوی غیرطبیعی پس از گشودن شیر آب‌های خود شکایت کرده بودند که پس از بررسی‌ها مشخص شد در آب شرب میزان بالایی آمونیاک وجود دارد اما بررسی‌های بیشتر نشان داد حجم آن هنوز از میزان مجاز و محدودیت درنظرگرفته شده در چین تجاوز نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha