یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 109245

با توجه به اینکه چاقی باعث ایجاد ناراحتیهای قلبی و دیابت و فشار خون می‌شود و در ایران 50 درصد افراد مبتلا به ناراحتی قلبی هستند.

سلامت نیوز: با توجه به اینکه چاقی باعث ایجاد ناراحتیهای قلبی و دیابت و فشار خون می‌شود و در ایران 50 درصد افراد مبتلا به ناراحتی قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبداللهی مدیر دفتر بهبود و تغذیه کشور در حاشیه نشست خبری هفته سلامت گفت: شیوع قابل توجه چاقی به خاطر الگوی مصرف نامناسب غذا است اقلام اساسی مانند سبزی، شیر و لبنیات در بین افراد کمتر استفاده می‌شود و برای برطرف کردن این معضل باید الگوی مصرف غذایی را از کودکی و در مهدکودک‌ها آغاز و مورد توجه قرار داد.

 

وی ادامه داد: چاقی باعث ایجاد ناراحتی‌های قلبی، دیابت و فشار خون می‌شود که در ایران 50 درصد افراد مبتلا به ناراحتی قلبی هستند.
وی در ادامه افزود: دفتر بهبود سلامت، سایت آموزشی را با هدف فرهنگ‌سازی و الگوی صحیح سلامت دارد که در آن به بررسی نقش تغذیه در سلامت افراد و همچنین بیماریهای مختلف می‌پردازد.
وی گفت: رهنمودهای فرهنگی کشور در زمینه سلامت به صورت کتابچه‌هایی تهیه شده است که در آن توصیه شده از غذاهای بومی در سبد و سفره غذایی استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: با اصلاح الگو و ارتقا سطح اطلاعات عمومی مردم می‌توانیم تغذیه صحیح را فرهنگ‌سازی کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha