یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری از انجام کمتر از هزار پیوند قلب در کشور طی 20 سال گذشته خبر داد و افزود: قلب پیوندی فقط برای بیمار ایرانی است و هرگز بیمار خارجی را برای پیوند قلب در کشورمان نمی پذیریم.

سلامت نیوز: رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری از انجام کمتر از هزار پیوند قلب در کشور طی 20 سال گذشته خبر داد و افزود: قلب پیوندی فقط برای بیمار ایرانی است و هرگز بیمار خارجی را برای پیوند قلب در کشورمان نمی پذیریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر بابک شریف کاشانی روز یکشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلبی ایران که در بیمارستان طالقانی برگزار شد، گفت: سال گذشته 20 عمل پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری و در مجموع 70 عمل پیوند قلب در کشور انجام شد.

وی با اعلام اینکه اولین عمل پیوند قلب 20 سال پیش در بیمارستان شریعتی تهران با موفقیت انجام شد، افزود: در 20 سال گذشته کمتر از 20 پیوند قلب در کشور انجام شده که در نوع خود قابل توجه است. زیرا، آمارهای جهانی حاکی از این است که سالانه 4 پیوند قلب در دنیا انجام می شود.

مسئول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به میزان موفقیت عمل پیوند قلب در کشورمان، گفت: میزان موفقیت پیوند قلب بین 75 تا 80 درصد است.

شریف کاشانی با عنوان این مطلب که میزان مرگ و میر بیماران قلبی بیشتر از سرطان است، ادامه داد: نارسایی قلبی ناشی از تمام بیماریهای قلبی است.

وی با اعلام اینکه اکثریت تجهیزات پزشکی مربوط به بیماریهای قلبی را داریم، افزود: تنها، قلب مصنوعی است که هنوز نتوانسته ایم این تکنولوژی را وارد کشور کنیم که امیدواریم در این کنگره، این اتفاق بیافتد.

شریف کاشانی در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه آیا امکان پیوند قلب برای بیمار خارجی در کشورمان وجود دارد، گفت: هرگز چنین کاری در کشور انجام نمی شود و بر اساس قوانین کشور، قلب پیوندی فقط برای بیمار ایرانی است.

مسئول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: البته این استثنا وجود دارد که بیمار ایرانی در خارج از کشور پیوند قلب شود. اما اکثر کشورهای دنیا، عمل پیوند قلب را برای بیماران خودشان انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha