دو نفر که با همکاری یکدیگر اقدام به گرفتن فال قهوه و رمالی برای افراد کرده و از طعمه‌های خود 202 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس آگاهی استان البرز شناسایی و دستگیر شدند

سلامت نیوز: دو نفر که با همکاری یکدیگر اقدام به گرفتن فال قهوه و رمالی برای افراد کرده و از طعمه‌های خود 202 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس آگاهی استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ حمید رضا گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت پرونده شکایت یکی از شهروندان از زنی مبنی بر کلاهبرداری از وی به واسطه رمالی و دعانویسی با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان پیگیری و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه ماموران عنوان داشت که از طریق خانواده‌اش با این زنی آشنا شده و پس از مدتی رفت و آمد خانوادگی و کسب اطلاعات در خصوص برخی از مشکلات و مسائل زندگی خانوادگی وی با گرفتن فال قهوه و ادعای اینکه زندگی شما طلسم شده و باید این طلسم‌ها باطل شود با احساسات این فرد بازی کرده و با توسل به این شیوه مبالغ هنگفتی از وی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ گل صباحی در خصوص شیوه و شگرد این رمال کلاهبردار گفت: نامبرده با انجام مانورهای متقلبانه مدعی شده بود که با جنیان در ارتباط بوده و توانایی خوب شدن بیماری آلزایمر، ثروتمند شدن، باز کردن قفل روزی، بازکردن بخت و ... را دارد و در قبال تعدادی از دعاهای دست نویس کاغذی و خر مهره، مبلغی حدود 45 میلیون تومان از این خانواده کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با راهنمایی‌های شاکی و انجام تحقیقات محسوس و نامحسوس از متهم با هماهنگی مقام قضایی زن کلاهبردار طی یک عملیات پلیسی در منزلش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در بازجویی‌های ماموران علی رغم انکارهای اولیه در مواجهه با شواهد و مدارک موجود و شگردهای خاص پلیسی اقرار کرد که تنها وی توانایی گرفتن فال قهوه را دارد و نوشتن دعاها و رمالی توسط زن دیگری که همدست وی بود، انجام می‌شود.

سرهنگ گل صباحی اظهار کرد: با توجه به اعترافات نامبرده، متهم ردیف دوم نیز در یک عملیات پلیسی دستگیر و به جرم خود مبنی بر دعا نویسی اعتراف و اقرار کرد که چندین سال است که به چنین کاری مشغول است و تا کنون با این شیوه مبلغ 202 میلیون تومان از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده است.

به نوشته پلیس، در بازرسی از منزل متهم تعدادی کتاب ادعیه، فال قهوه و خر مهره کشف و تا کنون تعداد 9 نفر مالباخته شناسایی و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و از آنجا با قرار وثیقه قانونی 300 میلیون تومانی روانه زندان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha