یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10925

قائم مقام وزیر بهداشت درامور بازرگانی و تجهیزات پزشکی با اشاره به این که سال گذشته 3 نوع پروتز ارتوپدی تحت پوشش بیمه قرار گرفت،اعلام کرد: امسال نیز پروتزهای قلبی، چشمی و سایر پروتزهای ارتوپدی تحت تعهدات بیمه می روند.

این پروتزها را شامل استنرهای قلبی (فنرها)، لنز و سایر تجهیزات پزشکی برشمرد و گفت: به این ترتیب سازمان های بیمه گر بخشی و یا تمام هزینه این پروتزها را پرداخت می کند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی و تجهیزات پزشكی گفت: البته پیش از این نیز برخی پروتزها از جمله لنزهای چشم پزشكی مشمول خدمات بیمه می‌شد اما به علت تنوع قیمت این تجهیزات، سازمانهای بیمه گر در بسیاری مواقع از پرداخت هزینه‌ها طفره می‌رفتند.

متولیان در این رابطه به قیمت گذاری ارشادی پروتزهای پزشكی طی سال جاری خبر داد و گفت: بنابراین با ضابطه مند كردن قیمت‌ها، بیمه‌ها نیز ملزم به پرداخت این هزینه‌ها خواهند شد.


وی همچنین با تاکید براین که باید داروخانه ها و یا بخشی مجزا در بیمارستان ها تمام تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران را نیز در اختیار داشته باشند، یادآور شد: بیماران باید از بهترین خدمات تجهیزات پزشکی از طریق مراکز تهیه این تجهیزات در بیمارستانها برخوردار شوند. بنابراین و با توجه به این که كمبودی از نظر تجهیزات پزشکی در کشور نیست، بیماران نباید سرگردان شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی و تجهیزات پزشکی در این رابطه از تدوین دستورالعمل منع ارجاع بیمار به منظور خرید تجهیزات پزشکی به سایر داروخانه های خارج از بیمارستان خبر داد و گفت: این دستورالعمل در قالب آیین نامه تجهیزات پزشکی که به تازگی تدوین شده است، تنظیم خواهد شد.

متولیان نظارت بر ارائه خدمات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها را برعهده معاونت سلامت وزارت بهداشت دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: البته بیماران نیز باید کمبودها را در این زمینه گزارش کنند تا در صورت قصور احتمالی بیمارستان ها طبق قوانین با آنها برخورد شود.

وی گفت: این برخوردها بر اساس آیین نامه تشکیلات پزشکی صورت می گیرد و حتی در زمان تمدید پروانه این مراكز بیمارستان ها تاثیر گذار خواهد بود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha