یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 109253

لکه‌های قهوه‌ای سیگار همانند خود دود سیگار برای سلامتی انسان مضر هستند و باید آنها را از محیط زندگی و کار با روش‌هایی پاک نمود.

سلامت نیوز: لکه‌های قهوه‌ای سیگار همانند خود دود سیگار برای سلامتی انسان مضر هستند و باید آنها را از محیط زندگی و کار با روش‌هایی پاک نمود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشمندان با انجام یک مطالعه دریافته‌اند باقیمانده قهوه‌ای رنگ و چسبناک حاصل از دود سیگار می‌تواند به تمامی اسباب و لوازم منزل و محل کار چسبیده و زمینه ساز سرطان به ویژه در کودکان خردسال شود.

 

گفتنی است، دود ناشی از سیگار با آلاینده‌های موجود در محیط واکنش نشان داده و سبب ترکیبات خطرناک سمی می‌شود.بررسی‌ها نشان می‌دهند، در صورتی که این ترکیبات خطرناک با DNA کودکان خردسال واکنش انجام دهد موجب ابتلای کودک به انواع سرطان‌ها می‌شود.
دانشمندان بیش از 4 هزار ترکیب شیمیایی در دود سیگار کشف کرده‌اند که تا مدت‌ها پس از خاموش شدن سیگار می‌تواند در هوا و در محیط حضور داشته باشند.
در صورتی که این ترکیبات با آلاینده‌هایی مانند اوزن و یا اسید نیتروژن ترکیب شود، یک عامل خطرناک برای ابتلا به سرطان است.
کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند از مصرف سیگار به ویژه در محل تردد کودکان خودداری نمایند و همینطور در صورت آلوده شدن اتفاقی محیط به دود سیگار از روش‌هایی مانند جارو کردن کف و دیوارها و شستن وسایلی مانند اسباب بازی، پرده‌ها، ملحفه و حوله‌ها استفاده نمایند تا آسیب کمتری متوجه کودکان آنها شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha