رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دهه گذشته عدم توجه به حوزه سلامت ضربات جبران‌ناپذیری بر این بخش وارد کرده است.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دهه گذشته عدم توجه به حوزه سلامت ضربات جبران‌ناپذیری بر این بخش وارد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن طاهراحمدی ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فروردین ماه امسال با توجه به اهمیت ارتقاء سلامت، سیاست‌های ابلاغی را در 14 بند پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین و در اختیار مسئولان استانی قرار داده‌اند.

وی افزود: اولویت پیشگیری بر درمان، روز آمد کردن برنامه‌های بهداشتی و درمانی، کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت مبتنی بر شواهد علمی، ارتقاء شاخص‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در آسیای جنوب غربی، ارتقاء سلامت روانی جامعه، افزایش بهبود و ایمنی خدمات، هماهنگی بیمه‌های پایه درمانی، شفاف‌‌سازی قانونمندی درآمدها و فعالیت‌ها و افزایش سهم سلامت از جمله بندهای این سیاست ابلاغی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: امیدواریم با رهنمودها و سیاست‌های رهبری و تاکید بر تقویت حوزه درمان و سلامت و اجرای سیاست‌های ابلاغی بهترین بهره‌برداری را از حوزه سلامت داشته باشیم تا به جایگاه رفیع  سلامت و متناسب با شان کشور دست یابیم.

طاهراحمدی ادامه داد: دندانپزشکی گران‌ترین هزینه سبد خانوار ایرانی است که راه‌اندازی دانشکده و کلینیک دندانپزشکی به کاهش این هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در دو سال گذشته با افزایش صددرصدی روبرو بوده است و در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می‌باشند.

به گفته این مسئول با افزوده شدن 30 رشته جدید، تعداد رشته‌های ارائه شده در این مرکز به 64 مورد رسیده است که با وجود افزایش موارد فوق تدابیری در راستای افزایش مکان آموزشی صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  با اشاره به اینکه دانشجویان دندانپزشکی در ترم پنجم و از ابتدای مهر ماه سال جاری و پس از قبولی در امتحان جامع علوم پایه وارد کلینیک شده و از ترم شش در بخش‌های بالینی آموزش می‌بینند، عنوان کرد: برای تجهیز کردن این بخش تنها سه ماه فرصت داریم و در غیر این صورت مجوز تاسیس این مرکز در خطر لغو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دندانپزشکی شبانه‌روزی یکی از نیازهای شهر اراک است که با راه‌اندازی دانشکده و کلینیک دندانپزشکی این خدمات به بیماران ارائه داده خواهد شد.

به گفته طاهراحمدی؛ 50 درصد از دانشجویان دندانپزشکی متعهد خدمت در استان می‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha