دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 109281

یک کارشناس تغذیه گفت: امگا 3 در درمان بانوان بارداری که پس از زایمان دچار افسردگیهای روحی شدهاند، مؤثر است.

امگا 3 مناسب برای افسردگی پس از زایمان

سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: امگا 3 در درمان بانوان بارداری که پس از زایمان دچار افسردگیهای روحی شدهاند، مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، غلامحسین اکبری اظهار کرد: محققان دریافتند که در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی نسبت به اسیدهای چرب غشای سلول که درسطح سرتونین 2(ماده شیمیایی در مغز و ناقل عصبی) نقش بسزایی دارد کاهش مییابد. با کاهش اسیدهای چرب غشای سلول، سطح سرتونین مغز نیز کاهش یافته و باعث اختلالات روحی و روانی بسیاری از افراد میشود. میزان اسیدهای چرب موجود در غشای سلول و در خون رابطه مستقیمی با افسردگیهایی که معمولاً پس از زایمان حاصل میشود، دارد.

وی اضافه کرد: چنانچه تحقیقات نشان میدهد میزان اسیدهای چرب امگا 3 در بانوان بارداری که پس از زایمان دچار افسردگیهای روحی شدهاند بسیار پائینتر از حد معمول است که میتوان این بیماری را با استفاده از مواد غذایی سرشار از امگا 3 مانند ماهی، دانههای حبوبات، غلات سبوسدار تا حد زیادی درمان کرد.

اکبری ادامه داد: در بیماری اسکیزوفرنی فرد قابلیت تشخیص بین افکار و تصورات خویش با واقعیت را ندارد این افراد بهخوبی قادر به تمرکز نیستند و ممکن است فرد در حالتی قرار گیرد که تصور کند صداهایی را بهصورت مبهم میشنود. بدن افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است نتواند اسیدهای چرب امگا 3 از نوع ALA را به EPA وDHA تبدیل کند.

وی تصریح کرد: به گفته دانشمندان هر چه نسبت اسیدهای چرب امگا 6 در مقایسه با امگا 3 در خون افراد بیشتر باشد، بیشتر از علائم افسردگی و افزایش سطح ترکیبات مستعد کننده التهاب در خون رنج میبرند. افرادی که افسردگی شدید دارند میزان امگا 3 و 6 در خون آنها 18 برابر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha