عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر افزایش اعتبارات بیمه‌ای در بودجه سالانه کشور، گفت: در این شرایط مسئولان موظف هستند پوشش بیمه‌ای همگانی را برای بیمه‌نشدگان درنظر گیرند و دراین میان مجلس نیز آمادگی دارد تا خلاءهای قانونی موجود را برطرف سازد.

آمادگی مجلس برای حمایت از پوشش همگانی بیمه/ضرورت مدیریت اعتبارات در پوشش بیمه‌ای افراد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر افزایش اعتبارات بیمه‌ای در بودجه سالانه کشور، گفت: در این شرایط مسئولان موظف هستند پوشش بیمه‌ای همگانی را برای بیمه‌نشدگان درنظر گیرند و دراین میان مجلس نیز آمادگی دارد تا خلاءهای قانونی موجود را برطرف سازد.


سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری اعلام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مبنی بر آغاز ثبت‌نام پوشش بیمه همگانی افراد بیمه‌نشده از ابتدای اردیبهشت، افزود: در اصل 29 قانون اساسی تاکید شده که دولت مکلف است همه افراد جامعه را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی،‌ درباره سیاست‌های کلی حوزه سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: ایشان در بخشی از این ابلاغیه به بحث بیمه‌ای افراد جامعه اشاره داشتند تا هم بیمه به شکل مطلوبی توسعه یابد و هم مردم جامعه بتوانند از پوشش همگانی برخوردار باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی بیمه‌ها، تصریح کرد: به طور حتم پرداخت به موقع مطالبات باعث می‌شود تا نواقص کار در حوزه مختلف سلامت به سرعت از میان برداشته شود.

وی با یادآوری افزایش 66 درصدی اعتبارات بیمه‌ای در لایحه بودجه 93 کل کشور، افزود:‌ اکنون که منابع خوبی در اختیار بیمه قرار گرفته است باید گام‌های موثری برای اجرای پوشش بیمه‌ای افراد برداشته شود زیرا علاوه بر قانون اساسی، در قانون برنامه پنجم توسعه نیز نسبت به پوشش بیمه‌ای همه مردم تاکید شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم،‌ درباره اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌‌ها به بیمه‌ها، تصریح کرد: بدون‌شک بیمه از کنار طرح هدفمندی یارانه‌ها و افزایش اعتبارات در بودجه سالانه کشور می‌تواند اقدامات اثربخشی را انجام دهد؛ همچنین مردم باید از حق و حقوق بیمه‌ای خود مطلع شده و دستگاه‌های مربوطه نیز موظف به ارایه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان هستند.

عباسی، یادآور شد: به طور حتم بیمه باید بتواند هم افراد جامعه را تحت پوشش بیمه قرار دهد و هم خدمات مناسبی را به آنها ارایه کند؛ بر این اساس متولیان بیمه باید با ارایه فراخوانی از بیمه نشدگان دعوت کنند تا با مراجعه به سامانه بیمه ثبت نام و از این طریق از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اینکه بیمه پشتیبانی برای افراد جامعه به شمار می‌رود، ادامه داد: به طور حتم افراد جامعه تمایل دارند تا در زمان سالمندی، بازنشستگی یا از کار افتادگی بتوانند از منابع بیمه‌ای خود استفاده کنند در این میان اگر مسئولان بیمه‌ای از نبود قانون رنج می‌برند مجلس این آمادگی را دارد تا نسبت به تسریع در امور، متولیان امر را همراهی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha