آنچه در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت تاکید دارد، ضرورت ارائه خدمات سلامت بر اساس اصول دینی و انسانی است.

سلامت نیوز: آنچه در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت تاکید دارد، ضرورت ارائه خدمات سلامت بر اساس اصول دینی و انسانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: مسئولین وزارت بهداشت باید سعی کنند راهکار‌هایی ارائه دهند تا خدمات رسانی به مردم جامعه بر مبنای اصول اسلامی و اخلاقی باشد. 


وی گفت: در دین اسلام هم به شدت به سلامت و امنیت تاکید شده است، لذا ما باید به مرحله‌ای برسیم که خدمت گیران حوزه بهداشت و درمان جز رنج بیماری دغدغه‌ای در خصوص رابطه خود با پزشک و پرسنل درمانی نداشته باشند. 
وی با بیان اینکه درحال حاضر در برخی موارد پزشک از بیمار خود در جهت منافع مالی بهره می‌برد و دیدگاه خیرخواهانه‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: احترام و خیرخواهی برای بیمار، جزء ضرورت‌های نظام سلامت است و این عدالت نه تنها در شهر‌ها بلکه در روستا‌ها نیز باید ایجاد شود. 
وی افزود: شفاف سازی هزینه‌ها و در آمد‌ها نیز از جمله مطالبات سیاست‌های ابلاغی از وزارت بهداشت است که در تحقق عدالت در سلامت اثر گذار است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha