رییس سازمان غذا و دارو روز یکشنبه اعلام کرد که سه نفر بر اثر استفاده از قرص لاغری هربال اسلیمینگ جان خود را از دست داده اند.

قرص لاغری 3 نفر را کشت

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که سه نفر بر اثر استفاده از قرص لاغری هربال اسلیمینگ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «رسول دیناروند» روز یکشنبه در نشست خبری افزود، علت مصرف قرص های مزبور تبلیغات ماهواره ای بوده است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات گسترده ماهواره ای برای مصرف قرص های لاغری هربال اسلمیت و استقبال مردم از این داروی غیر مجاز، موجب شد که سال گذشته شاهد مرگ سه نفر از هموطنان به خاطر مصرف این داروی غیرقانونی در کشور باشیم.


دیناروند تصرح کرد، سازمان غذا و دارو اطلاعیه های متعددی برای منع مصرف این داروی غیر مجاز در فاصله زمان های متعدد صادر کرده است.


وی همچنین به مصرف داروی سیبوترامین که جزو داروهای غیرمجاز محسوب می شود، هشدار داد و افزود: این دارو نیز جزو داروهایی است که وزارت بهداشت ممنوعیت مصرف آن را صادر کرده زیرا این دارو مجوزهای لازم را ندارد و صرفا جزو تبلیغات ماهواره ای محسوب می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه ضمن هشدار نسبت به مصرف فرآورده های تبلیغی در ماهواره ها گفت: یکی از فرآورده های تبلیغی در ماهواره ها که تحت عنوان داروی گیاهی لاغری و با اسم هربال اسلیمینگ تبلیغ می شود درسال جدید باعث مرگ سه نفر شده است. این فرآورده از مواد غیر مجاز تشکیل شده است.

متاسفانه علیرغم تاکیدهای مکرر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مبنی بر عدم توجه به تبلیغات ماهواره ای، اما مردم این محصولات را مصرف می کنند. لازم است مردم توصیه ها و هشدارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha