سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در صورتی که مردم اطلاعات کافی درباره سبک زندگی سالم داشته باشند، ۸۰ درصد بار بیمارهای قلبی و عروقی قابل پیشگیری است.

۸۰ درصد بیماریهای قلبی با خودمراقبتی قابل پیشگیری است

سلامت نیوز: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در صورتی که مردم اطلاعات کافی درباره سبک زندگی سالم داشته باشند، ۸۰ درصد بار بیمارهای قلبی و عروقی قابل پیشگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهرام رفیعی فر گفت: اثبات شده است که با رعایت شیوه زندگی سالم می توان از بروز بیماری های غیرواگیر تا حد زیادی پیشگیری کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از طریق اصلاح شیوه زندگی با خودمراقبتی می توان از 80 درصد موارد ابتلا به بیماری های قلبی، 90 درصد موارد ابتلا به دیابت نوع 2 و یک سوم از موارد سرطان ها در افراد پیشگیری کرد.

وی بیان داشت: این کار علاوه بر افزایش ارتقای سلامت افراد جامعه و کیفیت زندگی، متضمن سوق یافتن منابع کشور به سوی توسعه پایدار خواهد بود.

وی گفت: بیماریهای قلبی و عروقی عامل اول مرگ و میر ایرانیان است و سالانه بیش از ۷۰ هزار نفر در کشور بر اثر این بیماری ها جان خود را از دست می دهند و چندین برابر این میزان دچار ناتوانی و افت کیفیت زندگی می شوند.

رفیعی فر ادامه داد: تغذیه نامناسب،‌چاقی، چربی و فشار خون بالا،‌کم تحرکی، مصرف سیگار و سایر مواد دخانی و استرس های روانی از جمله علل و عوامل اصلی بروز بیماریهای قلبی و عروقی هستند که تقریباً کنترل همه این  عوامل در درست خود انسان است و با بهبود شیوه زندگی و می توان از این عوامل خطر دوری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha