طبق آمار وزارت بهداشت، با شروع برنامه کنترل مالاریا در کشور، میزان انتقال داخلی تا حد زیادی کنترل شده که باعث شده که بیشترین آمار ابتلا به مالاریا را اتباع خارجی به خود اختصاص دهند.

سلامت نیوز: طبق آمار وزارت بهداشت، با شروع برنامه کنترل مالاریا در کشور، میزان انتقال داخلی تا حد زیادی کنترل شده که باعث شده که بیشترین آمار ابتلا به مالاریا را اتباع خارجی به خود اختصاص دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر نبوی معاون مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در خصوص وضعیت مالاریا در کشور گفت: برنامه کنترل مالاریا در کشور از سال ۱۳۲۶ در کشور آغاز شد، به طوریکه در آن سال‌ها آمار میزان ابتلا 4.5 میلیون نفر در سال بود که با آغاز برنامه میزان ابتلا در سال ۱۳۷۰ به صدهزار نفر در سال رسید که حدود ۹۰ هزار نفر مبتلایان داخلی و ۱۰ هزار نفر از اتباع خارجی بودند. 

 

وی ادامه داد: از سه سال قبل برنامه ۱۵ ساله حذف مالاریا آغاز شده تا با این برنامه تا سال ۱۴۰۴ انتقال داخلی مالاریا به صفر برسد. طبق آمار میزان ابتلا سالی 10 تا ۲۰ هزار نفر در سال بود که سال قبل به ۲۹۰۰ مورد رسید که از این تعداد ۵۵۰ مورد آن انتقال داخلی و ۲۴۰ مورد اتباع خارجی بودند. 
نبوی با بیان اینکه از ۵۵۰ مورد بیش از ۴۷۰ مورد آن در سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده، عنوان کرد: در این دو استان در طی دو دهه قبل سالی ۴۰ هزار نفر مبتلا می‌شوند که با شروع این برنامه کنترل مالاریا به خوبی صورت گرفته است و امیدهای زیادی داریم که در طی ۱۵ سال به هدف حذف برسیم. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha