مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینكه ایران چندان از كشورهای دیگر دنیا در زمینه درمان نارسایی‌های قلبی عقب نیست، اظهار داشت: مشكل ما توانمندی علمی نیست، بلكه با كمبود تجهیزات قلبی روبرو هستیم و از سوی دیگر بیماران به علت مشکلات اقتصادی، توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند.

سلامت نیوز: مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینكه ایران چندان از كشورهای دیگر دنیا در زمینه درمان نارسایی‌های قلبی عقب نیست، اظهار داشت: مشكل ما توانمندی علمی نیست، بلكه با كمبود تجهیزات قلبی روبرو هستیم و از سوی دیگر بیماران به علت مشکلات اقتصادی، توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر محمد اسدپور پیرانفر تصریح كرد: ما هرقدر هم که در تئوری قوی باشیم و شب و روز تلاش كنیم، اما نتوانیم در عمل آموخته‌ها و افکارمان را پیاده کنیم، امكان توسعه برای ما فراهم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینكه تحریمها در بروز کمبود تجهیزات بسیار اثرگذار بوده است گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر صدمات بسیاری به ما وارد شد زیرا همه تجهیزات و وسایل كمك قلبی به نحو مطلوبی تامین نمی‌شد. در حالی كه امکانات و تجهیزات، زمینه رشد علمی را فراهم می‌کنند.

پیرانفر ادامه داد: در واقع پیشرفت نیازمند تجربه، اطلاعات و امکانات است. البته با روی كارآمدن دولت تدبیر و امید وضعیت بهتر شده است و شاهد تلاش‌های پیگیرانه اش برای حل مشكل تجهیزات و داروها هستیم.

وی با بیان اینكه وقتی مشكلاتی از این دست به وجود می‌آید چندین دستگاه‌ و نهاد باید برای حل آن با یكدیگر همكاری كنند تا نتایج خوبی حاصل شود گفت: توانایی پزشكان ایرانی بالاست و حیف است این فرصت‌ها بدون بسترسازی‌های لازم از دست بروند.

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران درباره وضعیت تامین داروهای بیماران قلبی نیز گفت: چند سال پیش مشکلات زیاد شده بود، ولی اکنون رو به بهبود می رود و گامهای بسیار مثبتی برداشته شده است. وزارت بهداشت اقدامات خوبی انجام داده و شب و روز در تلاش است. به همین خاطر به آینده بسیار خوش بین هستم.

چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه 93 در مرکز همایشهای بین‌المللی شهید بهشتی واقع در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha