دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 109300

وقتی کودک شما به طور جدی شروع به راه رفتن می‌کند دقیقا زمانی است که والدین هم باید به طور جدی فکر انتخاب یک کفش مناسب برای او باشند.

نکات طلایی خرید کفش برای کودکان

سلامت نیوز: وقتی کودک شما به طور جدی شروع به راه رفتن می‌کند دقیقا زمانی است که والدین هم باید به طور جدی فکر انتخاب یک کفش مناسب برای او باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، الهام مرلقانی متخصص کودکان گفت: وقتی نوزاد به سنی می‌رسد که می‌تواند بر روی پاهای خود بایستد و چند قدمی راه برود زمانی است که نیاز به یک کفش در او دیده می‌شود. البته کفش در همان بدو راه رفتن کودکان بیشتر جنبه محافظت از پا در برابر خطرها را دارد. 

 

وی افزود: اما وقتی که کودک شما به طور جدی شروع به راه رفتن می‌کند دقیقا زمانی است که باید والدین هم به طور جدی به فکر انتخاب یک کفش مناسب برای او باشند. 
مزلقانی اذعان داشت: از لحاظ علمی و استاندارد جهانی کفش برای کودک مناسب است که در قسمت پشت پا از یک لایه سفت برخوردار باشد و در قسمت زیر کفش یک لایه نرم داشته باشد همچنین یک کفش مناسب برای کودک باید دارای کفی قابل انعطاف باشد و در قسمت انگشتان تاجلوی کفش به اندازه حدود یک دوم بند انگشت فضای خالی داشته باشد. همچنین از کودک بخواهید که بعد از پوشیدن کفش در مغازه چند قدمی با آن راه برود تا اطمینان حاصل شود که مشکلی برای پایش وجود ندارد. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha