رئیس سازمان بهزیستی از تحت پوشش قرار گرفتن 70 هزار خانواده نیازمند پشت نوبتی با جمعیت ۲۲۰ هزار نفر در خرداد ماه خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی از تحت پوشش قرار گرفتن 70 هزار خانواده نیازمند پشت نوبتی با جمعیت ۲۲۰ هزار نفر در خرداد ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، همایون هاشمی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه اظهار داشت:‌ هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از خوشه‌ها و گروه‌های جمعیتی و نیازمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که با انصراف هموطنان می‌توان خدمات بهتری را به گروههای هدف تحت پوشش ارائه کرد.

وی تصریح کرد: معلولان، زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست، بیماران روانی مزمن و کودکان یتیم از جمله افرادی هستند که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان تلاش می‌کند خدمات خود را از لحاظ کمی و کیفی توسعه دهد، ‌گفت: قطعاً با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و انصراف خانواده‌ها سطح خدمات به افراد تحت پوشش افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی با اشاره به مقوله مسئولیت اجتماعی گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور و همچنین وزرا نگاه ویژه‌ای را به این موضوع دارند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و انصراف خانواده‌ها یک فرصت مطلوب برای سازمان بهزیستی خواهد بود و این می‌تواند گشایشی در سازمان‌های حمایتی باشد.

وی گفت:  هم‌اکنون بالغ بر 70 هزار خانواده در صف انتظار قرار گرفتن زیر چتر حمایتی سازمان بهزیستی هستند که با بُعد خانواده تعداد آنها به 220 هزار نفر می‌رسد.

هاشمی تاکید کرد: 24 هزار مرکز خدماتی در سطح کشور قرار دارند که تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارند که در این مراکز بیماران روانی مزمن، مجهول‌الهویه و افراد بی‌سرپست نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: بالغ بر 3 میلیون و 600 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از خدمات مستمر این سازمان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

وی افزود: تعدادی از معلولان در منازل‌شان نگهداری می‌شوند که سازمان بهزیستی مبلغی را به خانواده‌های آنها پرداخت می‌کند و تعدادی از معلولان نیز در مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند که هزینه‌های مضاعفی را برای سازمان در بر دارد.

هاشمی به تعامل و همکاری خیرین با سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از خیرین در سطح کشور با این سازمان همکاری دارند و این در حالی است که هموطنان اعتماد کاملی را به مجموعه بهزیستی دارند.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر دولت نگاه ویژه‌ای را به خدمات رفاه اجتماعی، فقرزدایی و به خصوص خدمات تخصصی سازمان بهزیستی دارد.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز رئیس جمهور، وزرا و استانداران و جمعی از خیرین با حضور در مراکز بهزیستی از روند خدمات این سازمان مطلع شدند.

هاشمی تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی توزیع یک وعده غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار است که در این بخش نیز وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی اقدامات خوبی را انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha