عضو کمیسیون بهداشت مجلس با ابراز ناراحتی از جان باختن ۳ هموطن بر اثر مصرف داروهای ماهواره‌ای گفت: نگران این مسئله هستیم که تولیدکنندگان این داروهای تقلبی اهداف شومی در سر داشته و در پی ترویج اعتیاد در کشور باشند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس با ابراز ناراحتی از جان باختن ۳ هموطن بر اثر مصرف داروهای ماهواره‌ای گفت: نگران این مسئله هستیم که تولیدکنندگان این داروهای تقلبی اهداف شومی در سر داشته و در پی ترویج اعتیاد در کشور باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عابد فتاحی با ابراز ناراحتی از مرگ 3 هموطن بر اثر مصرف داروهای تبلیغ شده در ماهواره گفت: متأسفانه در زمینه تبلیغات ماهواره‌ای هیچ کسی را نمی‌توان به عنوان مسئول این تبلیغات پیدا و بازخواست کرد.

وی افزود: به همین خاطر ما بارها به مردم هشدار دادیم که از خرید این داروها اجتناب کنند حتی ما پا را فراتر گذاشتیم و گفتیم مردم از داروخانه هم دارویی که مورد تایید وزارت بهداشت نیست خریداری نکنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما اطمینانی به این داروها مخصوصاً داروهایی که با پست به در منازل فرستاده می‌شود، نداریم و واقعاً از توزیع این داروها نگرانیم.

وی با بیان اینکه خرید از داروخانه کشورهای پیشرفته مانعی ندارد گفت: بالاخره تمامی دنیا به سلامت مردم خود اهمیت می‌دهند اما باید متوجه باشیم که داروهای ماهواره‌ای تقلبی هستند و در همین کشورهای همجوار تهیه می‌شوند.

فتاحی با ابراز نگرانی از این مسئله که احتمال دارد افرادی با مقاصد خاص پشت تولید این داروها باشند گفت: ما نگران هستیم که این داروها از موادی ساخته شده باشند که اعتیاد آور باشد و سلامت مردم را به خطر بیندازد به همین منظور از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهیم که به عنوان حافظان جان مردم با توزیع این داروها برخورد قاطع‌تری داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر داروی آنها دارای مجوز است و سالم، بیایند به صورت قانونی در کشور فعالیت کنند. ما از این وحشت داریم که این افراد مقاصد شومی در سر داشته باشند و به دنبال ترویج اعتیاد در کشور داشته باشند.

به گفته فتاحی، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواهان برخورد جدی و قاطع با این سوداگران مرگ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha