معاینات غربالگری و پزشکی عمومی نوآموزان پایه اول دبستان از فردا به مدت دو ماه در 700 پایگاه سنجش و مراکز بهداشتی درمانی کشور آغاز می شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح سنجش سلامت جسمانی و روانی کودکان همه ساله با همکاری وزارت بهداشت و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سراسر کشور اجرا می شود و طی آن دانش آموزان در مقاطع پایه اول ابتدایی، سوم ابتدایی، اول راهنمایی و اول دبیرستان تحت معاینات غربالگری و پزشکی عمومی قرار می گیرند.

در این طرح که از فردا، 20 خرداد ماه سال جاری آغاز و به مدت 2 ماه ادامه می یابد، اطلاعات به دست آمده از معاینات پزشکی در شناسنامه سلامت کودکان ثبت می شود.

اولیا دانش آموزان می توانند پس از اخذ معرفی نامه از مدرسه مورد نظر برای ثبت نام، به پایگاه سنجش یا مرکز بهداشتی درمانی مربوطه معرفی شده مراجعه کنند.


گفتنی است، انجام معاینات پزشکی عمومی برای نوآموزان پایه اول دبستان به عنوان شرط ثبت نام نوآموز محسوب می شود و در صورتی که نوآموز نیاز به مدرسه استثنایی نداشته باشد، مجوز ثبت نام در صفحه اول داخل شناسنامه سلامت وی صادر می شود.

هدف از اجرای این طرح، شناسایی به هنگام و اقدام به موقع اختلالات کودکان، بدو ورود به مدرسه است. در این طرح اختلالات بینایی، شنوایی، مشکلات یادگیری و اختلالات روانشناختی کودکان با معاینات کامل پزشکی در پایگاه های سنجش و مراکز بهداشتی، درمانی مورد ارزیابی قرار می گیرد و نوآموزان مشکوک به اختلال بعد از تشخیص به کلینیک ها و مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند.

گفتنی است، در مناطق روستایی نیز معاینات غربالگری توسط بهورزان و معاینات پزشکی توسط پزشک عمومی مراکز بهداشتی درمانی روستایی انجام می شود و دانش آموزان در مدرسه مورد نظر ثبت نام می کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha