دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 109310

یک جراح و متخصص کلیه با بیان اینکه وجود خون در ادرار بدون درد و سوزش از شایع‌ترین علامت ابتلا به سرطان مثانه است، گفت: افراد سیگاری و مصرف کنندگان قلیان، چهار برابر بیشتر از سایر افراد دچار سرطان مثانه می‌شوند.

سلامت نیوز: یک جراح و متخصص کلیه با بیان اینکه وجود خون در ادرار بدون درد و سوزش از شایع‌ترین علامت ابتلا به سرطان مثانه است، گفت: افراد سیگاری و مصرف کنندگان قلیان، چهار برابر بیشتر از سایر افراد دچار سرطان مثانه می‌شوند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر جواد نصیری ، با اشاره به اینکه دود قلیان خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می‌دهد، گفت: ترک سیگار خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سنین 67 سالگی به بالا شایع‌ترین سن ابتلا به سرطان مثانه است، گفت: بدخیم بودن سرطان مثانه در سنین بالا افزایش پیدا می‌کند و تنها یک درصد افراد، کمتر از 35 سال دچار سرطان مثانه می‌شوند.

این جراح و متخصص کلیه با اشاره به اینکه مشاغلی مانند رنگرزها، نقاش‌ها، کارگران چرم سازی به علت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، میزان ابتلا به سرطان مثانه در آنها افزایش می‌یابد، گفت: برای جلوگیری از بروز سرطان مثانه در افرادی که با مواد شیمیایی سروکار دارند باید هنگام کار با مواد شیمیایی از ماسک استفاده شود.

نصیری با بیان اینکه خشکشویی و کاغذسازی نیز جزو مشاغلی است که سرطان مثانه را تشدید می‌کند، گفت: برای پیشگیری از تشدید سرطان مثانه شاغلین این حرف باید از عوامل محرک محیطی دوری کنند.

این متخصص و جراح کلیه با تاکید بر اینکه رژیم غذایی پرچرب احتمال ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: مصرف خودسرانه مسکن‌ها موجب بروز سرطان مثانه می‌شود.

وی وجود خون در ادرار را شایع‌ترین علامت احتمال ابتلا به سرطان مثانه دانست و گفت: اغلب این خونریزی بدون درد و سوزش است که می‌تواند مداوم یا متناوب باشد.

نصیری با بیان اینکه حتی مشاهده یک نوبت خون در ادرار نیاز به بررسی دارد، گفت: افراد باید با مشاهده خون در ادرار هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص و جراح کلیه تکرر ادرار را از دیگر علائم ابتلا به سرطان مثانه دانست و گفت: افزایش مصرف آب به شسته شدن موادی که باعث ایجاد سرطان مثانه می‌شود کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha