مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: عمده اقلامی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، مکمل‌های لاغری یا اجناسی هستند که به علت تقلبی بودن هرگز نمی‌توانند از وزارت بهداشت مجوز بگیرند.

تشدید برخورد وزارت بهداشت با توزیع داروهای قاچاق در داروخانه‌ها

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: عمده اقلامی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، مکمل‌های لاغری یا اجناسی هستند که به علت تقلبی بودن هرگز نمی‌توانند از وزارت بهداشت مجوز بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهدی پیرصالحی گفت: عمده اقلام غیر مجاز دارویی که موجب بروز خطر جانی برای مردم می شود، دارو نیستند بلکه جزو گروه مکمل های دارویی طبقه بندی می شوند و چون این اقلام به علت تقلبی بودن امکان و توان اخذ مجوز قانونی را ندارند، به تبلیغات ماهواره ای و عرضه این اقلام به در منازل متوسل می شوند.

وی گفت: عمده این اقلام مکمل های لاغری و جنسی هستند. در مورد اقلامی مثل داروهای سقط جنین نیز تاکنون گزارش منجر به مرگ به وزارت بهداشت نرسیده است اما سازمان پزشکی قانونی ممکن است گزارشهای کامل‌تری را در اختیار داشته باشد.

پیرصالحی افزود: توصیه اکید ما به مردم این است که به هیچ وجه به تبلیغات داروها و مکملهای دارویی توجه نکنند چون اساساً تبلیغات این اقلام حتی اقلام دارای مجوز نیز خلاف است و هر محصولی که تبلیغ می شود به منزله این است که این محصول غیر مجاز، خطرناک و تقلبی است.

مدیر کل نظارت بر داروی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: اغلب اقلامی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، ادعاهای دروغین و واهی دارند و مثلاً می گویند گیاهی هستند در حالی که شامل مواد مختلف شیمیایی خطرناک هستند.

وی گفت: ممکن است در مواردی این اقلام غیر قانونی در یک داروخانه هم پیدا شود که بازرسی های سازمان غذا و دارو در صورت مشاهده به شدت با داروخانه متخلف برخورد می کند.

وی ادامه داد: به طور کلی بیشتر اقلام دارویی و مکمل های قاچاق و غیر مجاز خارج از شبکه رسمی و قانونی تحت نظارت وزارت بهداشت توزیع می شوند و کنترل آنها بسیار سخت است با این حال همکاری وزارت بهداشت با نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای شناسایی این متخلفان و برخورد جدی با آنان با جدیت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha