در پی سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان زنجان، جلسه مشترکی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان تشکیل شد.

سلامت نیوز: در پی سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان زنجان، جلسه مشترکی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان تشکیل شد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این جلسه محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت وجود برخی از مشکلات در حوزه پرستاری را غیر قابل انکار دانست و افزود: امیدواریم در وزارت بهداشت با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا یک یا دو سال آینده برخی از این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی به ایجاد شورای سیاستگذاری پرستاری اشاره کرد و گفت: این شورا با اولویت قرار دادن بازنگری نظام آموزش پرستاری سعی دارد دانشجویان ترم‌های 6 به بعد را با شرایط ویژه و با تمایل دانش آموختگان بکار گیرد که بودجه این برنامه نیز در دست تامین است.

وی استانداردسازی خدمات پرستاری، افزایش ظرفیت دانشکده‌ها، همچنین بازنگری سیستم home care برای بیماران مزمن، فعال کردن آژانسهای پرستاری و استفاده از فارغ التحصیلان پرستاری به صورت پاره وقت را از دیگر برنامه های معاونت پرستاری دانست.

میرزابیگی به اقدامات دیگر معاونت پرستاری اشاره کرد و در ادامه افزود: تهیه کتابچه همراه استاندارد خدمت که به مداخلات پرستاری به عنوان عضو تیم سلامت می پردازد، پیگیری ساختار مدون معاونت پرستاری در وزارت بهداشت و امور پرستاری در استانها، تدوین آئین نامه جایگزینی مرخصی زایمان با جذب نیروی موقت، تبیین جایگاه و نقش حرفه‌ای پرستاری در درمان، آموزش، پژوهش و بهداشت، ارتباطات تنگاتنگ این محورها و ارتباط مستقیم و تاثیرگذار در آن در تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و افزایش ظرفیت جذب دانشجو از جمله این اقدامات است.

در این جلسه دکتر علیرضا بیگلری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن تقدیر و تشکر از حضور و توجه ویژه وزارت بهداشت به امور پرستاری استان زنجان گفت: ما همواره در امر پرستاری نیازمند راهنمایی‌های فنی و مدیریتی وزارت متبوع هستیم و تمام تلاش خود را در راستای بهبود امور مربوط به پرستاران انجام خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: در استان زنجان دو دانشکده پرستاری زنجان و شهرستان ابهر فعال هستند بخصوص دانشکده پرستاری ابهر یک ضرورت برای استان محسوب می شود و در فضای استانداردی تحت عنوان دانشکده پرستاری ابهر ساخته و افتتاح شده است.

سرپرست دانشگاه در ادامه به دغدغه‌های اصلی دانشگاه و حوزه پرستاری پرداخت و با اشاره به موضوع کمبود نیروی پرستاری، ضرورت ایجاد ساختمان جدید دانشکده پرستاری با توجه به کمبود شدید فضای فیزیکی را مطرح کرد.

در ادامه دکتر قزلباش معاون درمان دانشگاه به وضعیت موجود نیروی پرستار در استان بویژه کمبود نیروی پرستار مرد در برخی از بخشهای مهم بیمارستانها پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha