به استناد رای صادره در دویست و سی و یكمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی كشور، با راه اندازی رشته بهداشت روان، مقطع كارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشكده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشكی ایران موافقت شد.

سلامت نیوز: به استناد رای صادره در دویست و سی و یكمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی كشور، با راه اندازی رشته بهداشت روان، مقطع كارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشكده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشكی ایران موافقت شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رئیس دانشكده علوم رفتاری و سلامت روان انستیتو روانپزشكی تهران ضمن اعلام این خبر گفت: حدود ده سال پیش با توجه به نیاز نظام سلامت روان كشور و به درخواست معاون سلامت وقت، انستیتو روانپزشكی تهران، ماموریت یافت طراحی و تدوین دوره آموزشی كارشناسی ارشد بهداشت روان را در دستور كار خود قرار دهد و اعضای هیئت علمی این مركز با بررسی منابع بین المللی و داخلی، این دوره را متناسب با فرهنگ و نیازهای جامعه طراحی و پس از آن جهت انجام مراحل قانونی به وزارت بهداشت درمانی و آموزش پزشكی ارائه کرد.

دكتر جعفر بوالهری با اشاره به دشواریهای فرایند تصویب این رشته گفت: انستیتو روانپزشکی تهران حدود 8سال متوالی به صورت مكرر پیگیر تصویب این برنامه بوده و خوشبختانه در سال گذشته نهایتاً شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی كشور، دوره كارشناسی ارشد ناپیوسته بهداشت روان را تصویب و ابلاغ کرد.

وی ابراز امیدواری كرد فارغ التحصیلان این رشته بتوانند در ساختار سلامت روان كشور مؤثر بوده و نقش مفیدی را ایفا نمایند.

براساس این گزارش دكتر علی اصغر اصغر نژاد  فرید مدیر گروه بهداشت روان دانشكده علوم رفتاری و سلامت روان- انستیتو روانپزشكی تهران نیز ضمن اظهار خرسندی از تصویب این رشته اعلام کرد زیر ساخت های لازم آموزشی در دانشكده فراهم گردیده و این دانشكده آمادگی دارد از ابتدای سال تحصیلی 94-93 دانشجو بپذیرد.

همچنین مهرداد كاظم زاده عطوفی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشكده و مشاور اجرایی رئیس دانشكده نیز اظهار داشت: به عنوان اولین دانشكده پذیرنده دانشجوی كارشناسی ارشد بهداشت روان در كشور، مایلیم كه در راستای سیاست های وزارت بهداشت، در دوره اول غالب دانشجویان از كارشناسان بهداشت روان دانشگاه های علوم پزشكی كشور پذیرش شوند، تا بتوانیم دین خود را به نظام بهداشتی كشور ادا كنیم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha