اولین نشست فنی کارشناسان نظام سلامت و نماینده سازمان جهانی بهداشت با هدف تدوین برنامه های همكاری مشترك با سازمان جهانی بهداشت برگزار شد.

سلامت نیوز: اولین نشست فنی کارشناسان نظام سلامت و نماینده سازمان جهانی بهداشت با هدف تدوین برنامه های همكاری مشترك با سازمان جهانی بهداشت برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات بهداشت، دكتر امیر حسین تكیان معاون اداره كل روابط بین الملل ضمن اعلام این خبر افزود: این نشست با هدف تبیین چارچوب ها و مدلهای برنامه ریزی و بودجه بندی برنامه های مشترک سازمان جهانی بهداشت ، مبتنی بر مشارکت افزونتر کارشناسان فنی نظام سلامت در تعیین اولویت ها با در نظر گرفتن محدودیت ها و اولویت های كشور و تمركز بر ده اولویت ملی برای دریافت حمایت های فنی و مالی آن سازمان برگزار شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شصت و ششمین مجمع جهانی سلامت در سال 2013 از سازمان جهانی بهداشت درخواست شده است تا نحوه برنامه ریزی های خود را بر اولویت های كشورها متمرکز و روش برنامه ریزی خود را تغییر دهد.

معاون اداره کل روابط بین الملل وزارت بهداشت با اشاره به این كه نشست فنی کارشناسان نظام سلامت و نماینده سازمان جهانی بهداشت بعنوان اولین گام از فرایند تدوین برنامه و بودجه همکاریهای مشترک سازمان جهانی بهداشت مبتنی بر اولویت ها و سیاست های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است افزود: در نشست بعدی كه در هفته آینده برگزار خواهد شد ده اولویت نظام سلامت كشور برای اجرای برنامه مشترک 2017-2016 سازمان جهانی بهداشت انتخاب می شوند تا با همكاری دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران نسبت به ارسال اولویت های جمع بندی شده، خروجی ها و بودجه پیشنهادی به دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تا قبل از 12 اردیبهشت ماه اقدام شود.

وی در ادامه گفت: این اولویت ها طی ساز و كاری مشخص در سطوح منطقه ای و جهانی مطرح و جمع بندی می شود كه پس از تصویب، در سند برنامه بودجه 2017-2016 WHO منعكس می شود تا بودجه های لازم به آن ها اختصاص یابد.

گفتنی است: در این نشست سركار خانم دكتر جیهان تاویلا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، شصت نفر از مدیران برنامه های وزارت بهداشت ، مسئولین سازمان های فعال در حوزه سلامت، سازمان بهزیستی، شهرداری تهران حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha