دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی با اشاره به بیماری‌های خود‌ایمنی گفت: این بیماری‌ها در دنیای صنعتی امروز رو به افزایش است و به دلیل صنعتی شدن جوامع شیوع بالایی پیدا کرده است.

سلامت نیوز: دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی با اشاره به بیماری‌های خود‌ایمنی گفت: این بیماری‌ها در دنیای صنعتی امروز رو به افزایش است و به دلیل صنعتی شدن جوامع شیوع بالایی پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد‌رضا بختیاری امروز در نشستی که به مناسبت برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی برگزار شد گفت: امروزه در ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی آزمایشگاهی و تشخیص طبی در جایگاه مهمی هستیم و کمتر پزشکی امروزه بدون بهره‌گیری از خدمات آزمایشگاهی به تصمیم‌گیری مبادرت می‌کند.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی گفت: در کنگره بین‌المللی و کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیصی نحوه تشخیص اولیه بیماری‌ ایدز، خود‌ایمنی و دیابت بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: آزمایشگاه‌ها در چند سال اخیر از نظر کیفیت سیر مثبتی را طی کرده‌اند و برگزاری چنین کنگره‌ای نقش مهمی را در مسیر ارتقاء کیفیت سیستم بهداشت و درمان ایفا می‌کنند.

بختیاری با اشاره به برگزاری کنگره آزمایشگاهی گفت: 538 مقاله به این کنگره ارسال شد که برخی را به دلیل محدودیت‌های موجود و اولویت‌بندی مورد پذیرش قرار دادیم به طوری که 148 مقاله به صورت سخنرانی و 278 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی به محورهای دوازدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای این کنگره بحث آزمایشگاه و عفونت ایدز است چرا که تشخیص اولیه این بیماری فقط از طریق آزمایشگاه میسر است و متخصصان باید نسبت به این علم آشنایی بیشتری داشته باشند.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی با اشاره به بیماری‌های خود‌ایمنی گفت: این بیماری‌ها در دنیای صنعتی امروز رو به افزایش است و به دلیل صنعتی شدن جوامع شیوع بالایی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بیماری‌هایی مانند روماتیسم از نمونه این بیماری‌هاست که عروق بدن را درگیر می‌کند و تشخیص اولیه و پایش و درمان با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی میسر است.

بختیاری همچنین بررسی وضعیت دیابت و آزمایشگاه را محور دیگر این کنگره عنوان کرد و گفت: این بیماری در کشور شیوع بیشتری دارد و به دلیل عوارضی که برجای می‌گذارد و هزینه‌های قابل توجهی که دارد موضوع یکی از محورها قرار گرفته است.

وی به برگزاری 18 کارگاه همزمان با این نشست‌ها اشاره کرد و گفت: 22 نفر از متخصصان خارجی نیز از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و غیره به این کنگره دعوت شده‌اند.

بختیاری همچنین از برگزاری جشنواره حکیم جرجانی برای شناسایی و تشویق افراد صاحبنظر در این عرصه خبر داد.

در این نشست همچنین علی صادقی‌تبار دبیر اجرایی کنگره نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود که در این کنگره 3 هزار و 500 نفر ثبت‌نام کنند. این کنگره با امتیاز بازآموزی 16.5 به مدت 4 روز طی روزهای بیست و هشتم تا سی و یکم فروردین ماه در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha