دبیر علمی کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی از رشد ۲۵ درصدی تعرفه‌های آزمایشگاهی در سال ۹۳ خبر داد و گفت: در انجام برخی آزمایش‌های بیوشیمیایی و ژنتیک و تشخیص بیماری‌های متابولیک و سرطان سینه با کمبود تجهیزات مواجهیم.

سلامت نیوز: دبیر علمی کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی از رشد ۲۵ درصدی تعرفه‌های آزمایشگاهی در سال ۹۳ خبر داد و گفت: در انجام برخی آزمایش‌های بیوشیمیایی و ژنتیک و تشخیص بیماری‌های متابولیک و سرطان سینه با کمبود تجهیزات مواجهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد‌تقی خانی امروز در نشستی که به مناسبت برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی برگزار شد گفت: این کنگره از مهمترین مکان‌ها برای بررسی چالش‌های علمی با هدف ارتقاء خدمات آزمایشگاهی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر چگونگی وضعیت کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی گفت: تجهیزات در همه حرفه‌های پزشکی نقش مهمی دارد چرا که کمک مهمی را در ارائه خدمات برعهده دارد.

تقی‌خانی گفت: در چند سال اخیر به واسطه برگزاری کنگره‌های آزمایشگاهی با تجهیزات مدرن دنیا روبه‌رو شدیم و تلاش شد کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد.

وی ادامه داد: اما با گران شدن ارز، تجهیزات آزمایشگاهی نیز گران شد و این گران شدن به آزمایشگاه‌ها تحمیل شد.

دبیر علمی کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تصریح کرد: در نتیجه مردم دچار مشکلات مالی و ناراحتی شدند که امیدواریم بیمه‌ها توان مالی بالایی را کسب کنند و مردم دیگر دغدغه پرداخت نداشته باشند.

تقی‌خانی در پاسخ به سؤال دیگر  مبنی بر اینکه چه آزمایش‌هایی در کشور انجام نمی‌شود گفت: به عنوان مثال در آزمایش‌های بیوشیمیایی و ژنتیک تا حدودی تجهیزات مدرن را نداریم در حالی که در دنیا آزمایش‌ها به صورت رایانه‌ای و مدرن انجام می‌شوند و می‌توانند به راحتی ژن‌های معیوب را شناسایی کنند.

وی گفت: در شناسایی ژن‌های معیوب و برخی بیماری‌های متابولیک مانند سرطان‌ها به خصوص سرطان سینه مجبوریم نمونه‌های آزمایشگاهی را به خارج از کشور بفرستیم.

تقی‌خانی گفت: اما در 95 درصد آزمایش‌ها که معمولی بوده و نیاز بیماران را شامل می‌شود مشکل خاصی نداریم.

دبیر علمی کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی در پاسخ به سوال دیگر ی در مورد تعیین تعرفه‌های آزمایشگاهی و نیاز واقعی آزمایشگاه‌ها گفت: طبق آخرین اخباری که از تصویب تعرفه‌های بخش خصوصی و آزمایشگاهی وجود دارد 25 درصد رشد برای این تعرفه‌ها در نظر گرفته شده است البته با توجه به تورم در کشور و گران شدن مواد، این افزایش تعرفه بالا نخواهد بود اما آزمایشگاه‌ها با توان خود سعی خواهند کرد که به مردم فشار نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha