فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از رهاسازی یک قلاده گرگ در زیستگاه‌های این استان خبر داد.

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از رهاسازی یک قلاده گرگ در زیستگاه‌های این استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل میرانزاده گفت:‌ شنبه 23 فروردین ‌به دنبال تماس تلفنی یکی از شهروندان اسلامشهر مبنی بر ورود یک گرگ به باغ شخصی وی، نیروهای یگان محیط زیست استان تهران عازم محل مذکور شدند.

وی افزود: محیط‌بانان پس از مراجعه به نشانی مربوطه در منطقه فیروزبهرام، متوجه شدند یک گرگ خاکستری ماده چند روز قبل در حالی‌ که شرایط جسمانی مناسبی نداشته وارد این باغ شخصی شده است. صاحب باغ پس از اطلاع از حضور گرگ، این حیوان را به مکان مناسبی در داخل باغ منتقل کرده، به تغذیه و نگهداری از آن می‌پردازد و شرایط جسمی حیوان روز به روز بهتر می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: این شهروند اسلامشهری در حالی‌ که نمی‌دانست با چه ارگانی باید برای تحویل گرگ تماس بگیر‌د، پس از تماس با بهزیستی و دامپزشکی نهایتاً موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع داد. با حضور نیروهای یگان محیط زیست گرگ خاکستری به وسیله یک قفس به کلینیک حیات وحش سازمان محیط زیست در پارک پردیسان منتقل و تحت معاینات دامپزشکی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: پس از انجام معاینات، با توجه به تأیید سلامت گرگ توسط دامپزشکان و خوی کاملاً وحشی حیوان، گرگ خاکستری توسط نیروهای یگان محیط زیست به عرصه‌های طبیعی استان تهران منتقل و در طبیعت رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از مسئولیت پذیری این شهروند اسلامشهری، از شهروندان تهرانی درخواست کرد در صورت مشاهده حیات وحش در نزدیکی سکونت‌گاه‌های انسانی، ضمن حفظ خونسردی و خودداری از هرگونه اقدام مستقیم، بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن‌های 77359564 و 77355781 به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha