۲۵۰ قانون در حوزه سلامت باید بازنگری شود. معاون قوانین مجلس با تاکید بر ضرورت بازنگری و تجمیع ۲۵۰ قانون حوزه سلامت در کشور که برخی عمری بیش از نیم قرن دارند،گفت:اجرای سیاست های کلی سلامت از طرف رهبری تکلیفی شرعی و قانونی است و باید مسئولان به اجرای این سیاست ها اقدام کنند.

۲۵۰ قانون در حوزه سلامت باید بازنگری شود

سلامت نیوز:۲۵۰ قانون در حوزه سلامت باید بازنگری شود. معاون قوانین مجلس با تاکید بر ضرورت بازنگری و تجمیع ۲۵۰ قانون حوزه سلامت در کشور که برخی عمری بیش از نیم قرن دارند،گفت:اجرای سیاست های کلی سلامت از طرف رهبری تکلیفی شرعی و قانونی است و باید مسئولان به اجرای این سیاست ها اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس درباره ابلاغ سیاست های کلی سلامت گفت: متاسفانه در گذشته یک دولتی سر کار می آمد و پیشنهاد می داد که همه چیز دولتی شود و از آن طرف یک دولت دیگر سر کار می آمد و پیشنهاد می داد که همه چیز خصوصی شود، بنابراین ابلاغ سیاست کلی سلامت این مشکلات را برطرف می کند.

رضایی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب، مجمع تشخیص مصلحت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره دغدغه های حوزه سلامت تلاش می کنند. بر این اساس باید سهم سلامت از GDP کشور ( تولید ناخالص ملی )افزایش یابد. البته در این باره هم اختلافاتی وجود داشت زیرا عنوان می شد افزایش GDP در این زمینه باعث می شود هزینه ها از جیب مردم افزایش یابد.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی درباره دیگر محاسن ابلاغ سیاست های کلی سلامت عنوان کرد: بر اساس ابلاغ این سیاست های کلی، وضعیت ادغام آموزش در وزارت بهداشت مشخص و بر این اساس آموزش پزشکی در وزارت بهداشت ادغام شد.

رضایی که در برنامه پزشکی نبض، حضور یافته بود، تصریح کرد: دولت باید به نمایندگی از مجلس راهکارهایی را در ادامه ابلاغ سیاست های کلی سلامت ارائه دهد و در نهایت می تواند این سیاست ها را به صورت لوایح به مجلس بفرستد تا کمیسیون تطبیق قانون آنها را بررسی کند، ۲۵۰ قانون در حوزه سلامت وجود دارد که برخی از آن‌ها، عمری ۵۰ ساله و حتی بیشتر دارند که باید بازنگری و تجمیع شوند.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما سیاست های بسیار مهم و کارساز و موثری در حوزه سلامت داریم، ولی به بستر و اجرای آن توسط مسئولان نیاز است و باید مسئولان به اجرای این سیاست ها اقدام کنندو در حال حاضر اجرای سیاست های کلی سلامت از طرف رهبری تکلیفی شرعی و قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha