پزشک متخصص اورتوپدی، شیوه زندگی سالم را ضامن سلامتی بانوی 115 ساله آشخانه‌ای دانست.

سلامت نیوز: پزشک متخصص اورتوپدی، شیوه زندگی سالم را ضامن سلامتی بانوی 115 ساله آشخانه‌ای دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رضا شیروانی‌بختیاری، پزشک معالج گل‌نساء پاکدل از اهالی روستای اسلام‌آباد شهرستان آشخانه و مادر دو شهید، دلیل مراجعه ایشان به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد را شکستگی استخوان لگن به علت سقوط اعلام کرد.

وی افزود: تراکم استخوانی این بانوی 115 ساله باعث شگفتی ما شد به‌طوری که طی عمل جراحی توانستیم پیچ اصلی را به راحتی در استخوان وی محکم نماییم و جراحی را به خوبی انجام دهیم.

شیروانی‌بختیاری تصریح کرد: بیماری آرتروز به طور معمول در سنین بالا شدید است و باعث تغییر شکل مفاصل می‌شود و این خانم از تراکم استخوانی و سطح سلامت مناسب و بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: به‌طور یقین پیروی از شیوه زندگی صحیح یعنی هوای خوب، غذای طبیعی و سالم و فعالیت بدنی مناسب عامل سلامتی و طول عمر ایشان است.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) نیز در این باره گفت: پس از 50 سالگی و با گذشت هر دهه از سن افراد، ظرفیت ریوی و قلبی- عروقی کاهش و ریسک داروهای بی‌هوشی افزایش می‌یابد.

محسن‌ آباد اظهار کرد: با وجودی که ریسک بی‌هوشی و جراحی در سن این بانوی کهن‌سال بالاست اما در مورد ایشان به دلیل برون‌ده قلبی بالای 50 درصد و ظرفیت ریوی خوب و مناسب به راحتی پاسخ مناسب دریافت شد.

وی وضعیت فعلی ایشان را مناسب اعلام کرد و گفت: باید توجه به اصول زندگی سالم و شیوه صحیح زندگی را در جامعه نهادینه نماییم تا بتوانیم علاوه بر بهره‌مندی از طول عمر همراه با سلامتی، بار بیماری‌های غیر واگیر را که امروزه به معضلی اساسی تبدیل شده است، کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha