دکتر نجفی‌زاده گفت: اگر بتوانیم طبق آمار جهانی ۵۰ درصد افراد مرگ مغزی شده را به اهدا برسانیم نیاز کشور به پیوند کلیه برطرف می‌شود.

سلامت نیوز: دکتر نجفی‌زاده گفت: اگر بتوانیم طبق آمار جهانی ۵۰ درصد افراد مرگ مغزی شده را به اهدا برسانیم نیاز کشور به پیوند کلیه برطرف می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر کتایون نجفی‌زاده رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۴۲% پیوند‌های کلیه از افراد مرگ مغزی شده، بوده است گفت: حدود ۶۰ % مابقی باید از افراد زنده کلیه دریافت کنند که طبق آمار باید از این تعداد حدود ۱۰ درصد از افراد فامیل و نزدیک خود گیرنده باشد که متاسفانه هنوز ما در کشور به این آمار نرسیده‌ایم. 

 

 وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم از افراد مرگ مغزی کلیه پیوندی دریافت کنیم میزان نیاز کشور به کلیه پیوندی برطرف می‌شود. 
 در واقع به طور متوسط سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور داریم که طبق آمار جهانی باید ۵۰ درصد آن‌ها به اهدا برسند با این اوصاف اگر سالانه حدود شش هزار مرگ مغزی در کشور داشته باشیم که به اهدا برسند و هر کدام هم دو کلیه دارند، نیاز کل کشور به پیوند کلیه برطرف می‌شود. 
نجفی‌زاده خاطر نشان کرد: ما باید فرهنگ اهدای عضو را در کشور ارتقا دهیم تا بتوانیم با اهدای یک عضو یک زندگی را به یک فرد بیمار و نیازمند پیوند برگردانیم. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha