تبهكار سابقه داری كه ده ها فقره سرقت و زورگیری در پرونده اش به ثبت رسیده است بعد از مدت ها زندگی مخفیانه سرانجام دستگیر شد. او برای آنكه ماموران نتوانند شناسایی اش كنند بینی اش را جراحی كرده بود.

سلامت نیوز: تبهكار سابقه داری كه ده ها فقره سرقت و زورگیری در پرونده اش به ثبت رسیده است بعد از مدت ها زندگی مخفیانه سرانجام دستگیر شد. او برای آنكه ماموران نتوانند شناسایی اش كنند بینی اش را جراحی كرده بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی، مرداد ماه سال گذشته و از طریق مركز فوریت های پلیسی 110، یك فقره سرقت به شیوه زورگیری به كلانتری 140 باغ فیض اعلام شد.

زورگیر

با حضور ماموران در محل، مالباخته كه گوشی تلفن همراهش توسط سارقان ربوده و خود وی نیز با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، در اظهاراتش به ماموران گفت: ساعت 22 دو سرنشین یك دستگاه موتوسیكلت در برابر من توقف و با تهدید چاقو من را مجبور كردند گوشی تلفن همراه و پول های نقدم را در اختیار آنها قرار دهم كه ناگهان یكی از اهالی محله متوجه موضوع شد و شروع به داد و فریاد كرد. من هم با دیدن وی، در برابر سارقان تصمیم به مقاومت گرفتم اما آنها با چاقو من را مجروح كردند. وی ادامه داد: در حالی كه سایر اهالی محل نیز متوجه موضوع شده و به كمك ما آمده بودند، سارقان تصمیم به فرار داشتند كه یكی از شهروندان با ماشین ضربه یی به موتوسیكلت آنها زد و باعث شد تا سارقان موتوسیكلت را رها و با پای پیاده از محل متواری شوند.

با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور قاضی نصرتی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز رسیدگی به پرونده، كارآگاهان اداره پنجم اقدام به شناسایی مالك موتوسیكلت و از طریق سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا كردند كه مالك موتوسیكلت، پس از فرار متهمان از محل سرقت اقدام به طرح شكایت درخصوص سرقت موتوسیكلت خود كرده است. كه بلافاصله این شخص شناسایی و تحقیقات از وی در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. مالك موتوسیكلت در اظهارات اولیه اش مدعی شد كه موتوسیكلت وی در منطقه خانی آباد سرقت شده اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: در ازای دریافت سهم از سرقت ها، موتوسیكلت خود را در اختیار یكی از دوستانم به نام فرهاد قرار داده بودم.

با معرفی فرهاد به عنوان متهم اصلی پرونده وی به عنوان یكی از مجرمان تحت تعقیب پلیس آگاهی شناسایی شد. او كه 23 سال سن دارد از مجرمان سابقه دار در زمینه كیف قاپی و زورگیری است و به اتهام ارتكاب سرقت های به عنف تحت تعقیب اداره پنجم قرار داشت و به همین علت مدتی از تهران متواری شده بود. با برملاشدن نقش فرهاد در این سرقت دستگیری او در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و سرانجام او پس از چند ماه زندگی مخفیانه در آخرین مخفیگاهش واقع در منطقه خانی آباد شناسایی و دوم اسفند دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. همزمان با دستگیری فرهاد، كارآگاهان اطلاع پیدا كردند كه او با توجه به بزرگ بودن بیش از اندازه بینی و برای تغییر چهره اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی اش كرده است.


با دستگیری فرهاد، وی به سرقت های به عنف متعدد با استفاده از انواع موتوسیكلت های طرح هوندا 125 سبز، مشكی، آپاچی سفید و... در مناطق مختلف «غرب» و «جنوب غرب» تهران به ویژه در مناطق آریاشهر، بلوار فردوس، ستارخان، سردار جنگل، اتوبان ستاری، شهرك راه آهن، محدوده میدان آزادی و خیابان نواب اعتراف كرد و یكی از بچه محل های خود به نام حسین -27 ساله- را به عنوان همدست معرفی كرد. این در حالی بود كه بررسی ها نشان می داد حسین در روز 10 اسفند ماه به اتهام زورگیری در منطقه نازی آباد، از سوی كارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی دستگیر شده است.

 

سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در همین باره گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده ها فقره سرقت و زورگیری در مناطق مختلف و به ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهرا ن، پرونده های مشابه بررسی و ده ها مالباخته موفق به شناسایی هر دو متهم شدند. به همین دلیل با توجه به تعدد سرقت های انجام شده از سوی متهمان، از سایر مالباختگانی كه با این شیوه از آنان زورگیری شده است دعوت می شود برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.
منبع: روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha