دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 109367

مربیان ورزشی و متخصصان تغذیه همواره از مفید بودن پروتئین سخن می گویند. پروتئین به عضله سازی کمک می کند، قند خون را ثابت نگه می دارد و تمرکز را بالا می برد.

سلامت نیوز: مربیان ورزشی و متخصصان تغذیه همواره از مفید بودن پروتئین سخن می گویند. پروتئین به عضله سازی کمک می کند، قند خون را ثابت نگه می دارد و تمرکز را بالا می برد.

به گزارش سایت «Readers Digest» و به گفته یک کارشناس، پروتئین ترکیبی از اسیدهای آمینه و عنصر سازنده بدن است. نکته ای که بسیاری از افراد نمی دانند این است که به طور مرتب ذخیره های اسیدآمینه از بین می رود و در صورتی که بازسازی نشود، بدن نمی تواند پروتئین موردنیاز خود را برای عضله سازی تامین کند.

اما برخی باورهای نادرست درباره مصرف پروتئین وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم:

پروتئین مورد نیاز روزانه را در یک وعده غذایی تامین کنید.

واقعیت: پروتئین باید در طول روز مصرف شود نه در یک وعده. ذخیره پروتئین در بدن نسبت به چربی و کربوهیدرات محدودتر است. بنابراین در هر وعده غذایی سعی کنید مقدار کمی پروتئین مصرف کنید.

برای به دست آوردن مقدار کافی، باید پروتئین حیوانی مصرف کنید.

واقعیت: برخلاف تصور بسیاری از افراد، انواع گیاهان حاوی اسیدآمینه لازم است.

عدس، لوبیا چشم بلبلی، جو دو سر، بادام، گردو، دانه کتان و ... منابع عالی پروتئین است. پس با رژیم مناسب می توان به جای پروتئین حیوانی از پروتئین گیاهی استفاده کرد.

افراط در پروتئین مانع ندارد.

واقعیت: افراط در مصرف هر نوع ماده غذایی باعث ذخیره چربی در بدن و اضافه وزن می شود.

پس از ورزش، برای تقویت عضله باید بلافاصله از نوشیدنی های پروتئینی استفاده کرد.

واقعیت: در واقع ۲ ساعت پس از پایان ورزش فرصت برای بازسازی عضله وجود دارد. اما نکته مهم تر این است که طی روز باید پروتئین مصرف شود.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha