مدیركل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به مسمومیت‌های توده‌ای الكل صنعتی در برخی شهرها و برخی ایام سال مانند نوروز و اعیاد ملی، گفت: این گونه مسمویت‌ها صدمات جدی جسمی و جانی به افراد وارد می‌كند و برای جلوگیری از این امر راهنمای بالینی درمان مسمویت با الکل تدوین و در ابتدای سال جاری پیش نویس آن به دانشگاهها ابلاغ شده است.

دكتر محمد باقر صابری زفرقندی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه مصرف الكل در گروه‌های سنی مختلفی از جامعه وجود دارد و كشفیات نیروی انتظامی و گزارش مسمومیت‌های موردی و برخی مطالعات نیز نشان دهنده این امر است، در عین حال اظهار كرد: خوشبختانه به دلیل موانع قانونی و آموزه های فرهنگی و مذهبی، مشكل مصرف الكل در مقایسه با كشورهای اروپایی و آمریكایی بسیار بسیار كمتر است.

صابری زفرقندی با هشدار نسبت به مسمومیت‌های ناشی از الكل كه عوارض جدی جسمی و حتی مرگ را به همراه دارد، خاطرنشان كرد: در این زمینه اطلاع‌ رسانی و هشدار به موقع در کاهش اثرات مخرب آن بسیار تعیین کننده است، به ویژه اطلاع رسانی درست و به موقع از طریق رسانه های جمعی، ملی و محلی نقش بسیار حیاتی دارد.

وی اظهار داشت: اگر اطلاعات درست از مجاری علمی و ذی صلاح و متعهد به مردم، برای گروه های پرخطر به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه نشود، اطلاعات غلط از طریق افراد و رسانه‌های ناصالح به جامعه رسوخ می‌كند و مبنای عمل افراد قرار می‌گیرد.


مدیركل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تصریح كرد: به طور قطع تقویت باورهای مذهبی بر مبنای استدلال‌های منطقی دینی در پرهیز از مصرف الكل و همچنین ایجاد انگیزه‌های ملی عوامل موثری در كنترل مصرف الكل خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha