سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 109385

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه خونریزی زیاد رحم در طب ایرانی علل مختلفی دارد، گفت: قاعدگی طولانی، ناشی از زیاد بودن مواد زائد در بدن است و نباید آن را با استفاده از داروهای هورمونی و حتی گیاهی قطع کرد.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه خونریزی زیاد رحم در طب ایرانی علل مختلفی دارد، گفت: قاعدگی طولانی، ناشی از زیاد بودن مواد زائد در بدن است و نباید آن را با استفاده از داروهای هورمونی و حتی گیاهی قطع کرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین رضایی زاده  با اشاره به اینکه خونریزی زیاد رحم در طب ایرانی علل مختلفی دارد، گفت: رقیق بودن یا حرارت زیاد خون، وجود زخم در رحم می‌تواند از علل خونریزی غیرطبیعی رحم باشد.

وی با بیان اینکه خونریزی زیاد و طولانی مدت می‌تواند ناشی از زیاد بودن مواد زائد در بدن باشد، افزود: این نوع خونریزی طبیعی است و نباید آن را با استفاده از داروهای هورمونی و حتی گیاهی قطع کرد، البته تشخیص دقیق این مطلب به عهده پزشک متخصص طب ایرانی است.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: خونریزی در موارد شدید که به داروهای معمول پاسخ نمی دهد باید توسط پزشک متخصص زنان معالجه شود چرا که احتمال وجود بدخیمی در فرد وجود دارد.

از مصرف بیش از حد گرمی‌جات بپرهیزید

رضایی زاده با بیان این مطلب که در صورتی که اطمینان وجود داشته باشد که علل خونریزی از موارد گفته شده نیست می توان با دستورات سنتی تا حدود زیادی جلوی خونریزی بیش از حد را گرفت، افزود: افرادی که به این مشکل دچار هستند باید از مصرف بیش از حد گرمی‌جات بپرهیزند و روی ناحیه رحم را با روغن گل سرخ یا روغن مورد چرب کنند.

وی ادامه داد: مصرف یک عدد تخم مرغ عسلی و یک قاشق مرباخوری بارهنگ با یک لیوان آب جوش و کمی نبات، بعد از صبحانه نیز توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha