سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: تمام افراد فاقد بیمه اعم از یارانه‌بگیر و انصراف‌دهنده، بیمه رایگان می‌شوند.

تمام افراد فاقد بیمه اعم از یارانه‌بگیران و انصراف‌دهندگان، بیمه رایگان می‌شوند

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: تمام افراد فاقد بیمه اعم از یارانه‌بگیر و انصراف‌دهنده، بیمه رایگان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید مهدی میرشاه‌ولد، با اشاره به ثبت‌نام اولیه افراد فاقد بیمه اظهارداشت: این افراد می‌توانند در نخستین روز اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: بعد از ثبت‌نام افراد ، سازمان بیمه سلامت استعلامی را از بانک اطلاعات بیمه‌ای خواهد گرفت و چنانچه فرد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشد مراحل بعدی برای پوشش بیمه‌ای انجام خواهد شد.

میرشاه‌ولد خاطرنشان کرد: نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست و پس از ثبت‌نام و از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر بیمه سلامت همگانی خود را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هیچ‌یک از افراد فاقد بیمه چه آن دسته‌ از افرادی که متقاضی یارانه باشند و چه آن دسته از افرادی که از دریافت انصراف داده‌اند ریالی بابت پوشش بیمه سلامت همگای پرداخت نخواهند کرد.

وی در خصوص سرانه بیمه سلامت همگانی گفت: قرار است این رقم توسط دولت تامین شود و سالانه 258 هزار تومان پرداخت شود.

وی در خصوص آخرین آمار افراد فاقد بیمه در سطح کشور گفت: آمارها متفاوت است اما بین 6 تا 10 میلیون نفر فاقد بیمه در سطح کشور وجود دارند .

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی تاکید کرد: هیچ تفاوتی در ارائه خدمات در بین دفاتر بیمه سلامت همگانی با سایر صندوق‌ها ندارد و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به تمامی مراکز و بیمارستانها خدمات خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha